Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10216/81626
Author(s): Ribeiro, Vasco
Campelo, Francisca
Rodrigues, Inês
Marmelo, Maria
Rocha, Marta
Title: A assessoria de imprensa e as redes sociais: Estudo de caso sobre as mudanças no relacionamento fonte-jornalista e o processo de produção do press release
Issue Date: 2015
Abstract: This study seeks to understand the impact of social media in the practice of media relations, focusing on changes in the PR-journalist relationship and on how the press release is prepared. Through semi-directive elite interviews (n=10), we were able to demonstrate that we are goingthrough a phase of adaptation of press offices to the potential of new media, and that this potential is seen by most of the interviewed professionals as a facilitating mechanism and an enhancer when promoting news.
Description: Este estudo procura compreender o impacto das redes sociais na prática da assessoria de imprensa, com foco nas mudanças no relacionamento assessor-jornalista e na forma como é elaborado o press release. Através de entrevistas de elite semi-diretivas (n=10), conseguiu-se demonstrar que estamos a atravessar uma fase de adaptação da assessoria de imprensa às potencialidades dos novos media, e que estas são encaradas, pela maior parte dos profissionais entrevistados, como mecanismos facilitadores e potenciadores na promoção de notícias.
Subject: Humanidades
Humanities
Call Number: 107721
URI: http://hdl.handle.net/10216/81626
Document Type: Artigo em Revista Científica Nacional
Rights: openAccess
License: https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/
Appears in Collections:FLUP - Artigo em Revista Científica Nacional

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
107721.pdf196.12 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons