Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10216/78976
Author(s): Cardoso, António Barros
Title: Os grandes vinhos que a europa dá ao mundo
Issue Date: 2014
Abstract: Europe today faces enormous challenges in the competitive world of wines. Th wines of the new World, flooding the markets, under the optimal quality/price. Europe as the cradle of great wines should therefore invest increasingly in its promotional value, making them fold their markets with its secular identity. Valuing the territories where they occur, removing them unmistakable elements, thus achieving comfort zones in the global market to increase competitiveness.
Description: A Europa enfrenta hoje enormes desafios no mundo concorrencial dos vinhos. Os chamados Vinhos do Novo Mundo inundam os mercados por força da otimização do binómio qualidade/preço que lograram alcançar. A Europa, enquanto berço de grandes vinhos deve por isso apostar cada vez mais na sua valorização promocional, fazendo-os cruzar os mercados com a sua identidade secular. Valorizar os territórios onde se produzem, retirando deles os elementos de inconfundível marca, atingindo assim zonas de conforto no mercado global que aumentem a competitividade.
Subject: Humanidades
Humanities
Scientific areas: Humanidades
Humanities
URI: https://repositorio-aberto.up.pt/handle/10216/78976
Source: The overarching issues of the european space : the territorial diversity of opportunities in a scenario of crisis = Grandes problemáticas do espaço europeu : diversidade territorial e oportunidades de desenvolvimento num cenário de crise
Document Type: Capítulo ou Parte de Livro
Rights: openAccess
License: https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/
Appears in Collections:FLUP - Capítulo ou Parte de Livro

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
101830.pdf196.08 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons