Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10216/76434
Author(s): Susana Medina
Title: Museu FEUP: estratégias e métodos para a gestão de produtos do conhecimento
Issue Date: 2014
Abstract: The museum of the Faculdade de Engenharia da Universidade do Porto (MuseuFEUP) was created in 2003 within the structure of the Documentation andInformation Services (SDI). The information strategy of SDI is based upon the existenceof a repository of digital objects coming from the diverse units¿ resources andactivities. Within this strategy, SDI offers specific content types in its digital platformsin order to feed the information needs of the academy.Aware of these demands, Museu FEUP has been looking for the most effective waysto gather, describe and share the knowledge products of this academy, as well as tounderstand the new meanings and roles of these objects, both to the university andto contemporary society.This paper charts the Museu FEUP'sexperience in the field of collections managementof academic knowledge products, within its particular context based on threemain aspects: contents, technology and collaborative creation.
Description: O museu da Faculdade de Engenharia da Universidade do Porto (Museu FEUP) foicriado em 2003 como uma das múltiplas valências dos Serviços de Documentaçãoe Informação (SDI). A estratégia informacional do SDI está baseada na existênciade um repositório de objetos digitais provenientes de recursos e de atividades dosdiferentes Departamentos da FEUP. No âmbito desta estratégia, o SDI oferece tiposde conteúdos específicos nas respetivas plataformas digitais, com vista à satisfaçãodas necessidades de informação da academia.Ciente desta demanda, o Museu FEUP tem procurado recolher, descrever e partilharos produtos do conhecimento desta academia, bem como perceber os novos significadose funções destes objetos, quer para a universidade, quer para a sociedadecontemporânea.Este artigo descreve a experiência do Museu FEUP no campo da gestão de coleçõesde produtos do conhecimento, no seu contexto particular baseado em três aspetosprincipais: conteúdo, tecnologia e colaboração.
Subject: Museologia, Outras ciências sociais
Museology, Other social sciences
URI: http://hdl.handle.net/10216/76434
Source: O futuro dos museus universitários em perspetiva
Document Type: Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Rights: openAccess
License: https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/
Appears in Collections:FEUP - Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
93553.pdfMuseu FEUP: estratégias e métodos para a gestão de produtos do conhecimento215.09 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons