Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10216/126268
Author(s): Silva, Armando Malheiro da
Silva, Edileusa Regina Pena da
Title: A reconfiguração do indivíduo derivada do Laboratório de Inclusão Digital e Literacia (LIL)
Issue Date: 2020
Abstract: This paper establishes a proposal for the implementationof the Information Inclusion and Literacy Laboratory (LIL)for adults and seniors without mastery of technologicaltools. The methodological parameters seek to involvepublic school students in the teaching-learning processand use of new technologies for the target audience.Thus, it is expected that the implementation of theInclusion and Literacy Laboratory (LIL) meets theexpectations of creating a multidisciplinary space topromote Digital Inclusion, especially with the participationof children and adolescents who in this newtechnological-informational scenario and Cognitivedisorders are diffusers of citizen autonomy.
Description: Este artigo estabelece uma proposta de implantação doLaboratório de Inclusão e Literacia Informacional (LIL)para adultos e idosos sem o domínio de ferramentastecnológicas. Os parâmetros metodológicos procuraenvolver os alunos das escolas públicas no processoensino-aprendizagem e uso das novas tecnologias parao público-alvo. Dessa forma, espera-se que, aimplantação do Laboratório de Inclusão e Literacia (LIL)atenda às expectativas de criação de um espaçomultidisciplinar para promoção da Inclusão Digital,sobretudo com a participação de crianças e adolescentesque neste novo cenário tecnológico-informacional ecognitivo são difusores de autonomia cidadã.
Subject: Ciência da Informação
Information science
URI: https://hdl.handle.net/10216/126268
Document Type: Artigo em Revista Científica Nacional
Rights: openAccess
Appears in Collections:FLUP - Artigo em Revista Científica Nacional

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
386906.pdf603.51 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.