Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10216/125099
Author(s): Cátia Rafaela Pinto Mota
Title: Relatório de Estágio Profissional "A aprendizagem dentro da escola do Cerco: Passagem da teoria para a prática"
Issue Date: 2019-12-11
Abstract: Report of Internship in obtaining the 2nd Cycle of Studies leading to the Master's Degree in Basic and Secondary Education of the Faculty of Sport of the University of Porto. As a trainee, I completed my professional internship at the Basic and Secondary School of Cerco, with the objective of continuing the learning of the performance of all functions relative to the teaching activity, inserted in a trainee nucleus, composed of three elements, a teacher cooperative member of the school staff and a faculty advisor. The purpose of this work is to reflect, analyze and review my entire course in school, which allowed me to develop and improve some of my abilities as a teacher, thus allowing me to increase both personally and professionally in the various areas of intervention in the school community. This report is distinguished by different chapters: Introduction; a Personal dimension where I portray my life path up to the completion of the Professional Internship; the Framework of Professional Practice where it is inserted, the teaching practice and the characterization of the trainees and students; as well as a summary of the activities carried out throughout the school year and finally the Conclusion, where she describes my entire career as a trainee teacher, as well as my future motivations and expectations. I'm thinking of putting together a study based on the theme: "The Combat of Anxiety through Physical Activity
Description: Relatório de Estágio na obtenção do 2º Ciclo de Estudos conducentes ao grau de Mestre em Ensino Básico e Secundário da Faculdade de Desporto da Universidade do Porto. Na condição de estagiária, realizei o meu estágio profissional na escola Básica e Secundária do Cerco, com o objetivo de dar continuidade à aprendizagem do desempenho de todas as funções relativamente à atividade docente, inserida num núcleo de estágio, composto por três elementos, uma professora cooperante pertencente aos quadros da escola e um professor orientador da faculdade. A realização deste trabalho tem como objetivo refletir, analisar e rever todo o meu percurso realizado na escola, pelo qual me permitiu desenvolver e aperfeiçoar algumas das minhas capacidades como professora, permitindo-me assim um maior crescimento tanto a nível pessoal como profissional, nas várias áreas de intervenção na comunidade escolar. Este relatório distingue-se por diferentes capítulos: a Introdução; a Dimensão pessoal onde retrato o meu percurso de vida até à realização do Estágio Profissional; o Enquadramento da Prática Profissional onde está inserida, a Prática letiva e a caraterização do núcleo de estágio e dos alunos; para além de um resumo das atividades realizadas ao longo do ano letivo e por fim a Conclusão, onde relata todo o meu percurso como professora estagiária, bem como as minhas expetativas e motivações futuras.
Subject: Ciências da educação
Educational sciences
Scientific areas: Ciências sociais::Ciências da educação
Social sciences::Educational sciences
TID identifier: 202444384
URI: https://hdl.handle.net/10216/125099
Document Type: Relatório de Estágio
Rights: openAccess
Appears in Collections:FADEUP - Relatório de Estágio

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
372796.pdfRelatório de Estágio Profissional "A aprendizagem dentro da escola do Cerco: Passagem da teoria para a prática"2.71 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.