Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10216/115876
Author(s): Aguiar, Liliana
Semedo, Alice
Title: O museu vai à escola com a arqueologia : percepções de alunos e professores
Issue Date: 2018
Abstract: "Ver, Tocar e Sentir a Maia" is an heritage mediation project developed by the EducationalServices at the Museu de História e Etnologia da Terra da Maia. e study carried out focusedparticularly on the activity e Museum goes to school with archeology. It aimed at identifyingits value, merit and usefulness to the school community, exploring perceptions and associatedlearning. e research plan was based on the English model for learning in museums, InspiringLearning for All, by the Museums, Libraries and Archives. is study allowed us to recognizeperceptions, motivations and project contributions to the teaching and learning at local schools.
Description: "Ver, Tocar e Sentir a Maia" é um projeto de mediação patrimonial desenvolvido peloServiço Educativo do Museu de História e Etnologia da Terra da Maia que se submeteu a avaliação.O estudo de que aqui se dá conta incidiu na atividade O Museu vai à escola com a Arqueologia.Pretendeu-se aferir o valor, o mérito e a utilidade do mesmo para a comunidade escolar,indagando perceções e aprendizagens. O plano de investigação teve de base o modelo inglês deaprendizagens em Museus, Inspiring Learning for all, desenvolvido pelo Museums, Libraries andArchives. A investigação efetuada permitiu conhecer as perceções, as motivações e os contributosdo projeto para os processos de ensino e aprendizagem da comunidade escolar.
Subject: Humanidades
Humanities
URI: https://repositorio-aberto.up.pt/handle/10216/115876
Source: Genius Loci: lugares e significados = places and meanings. Vol.3
Document Type: Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Rights: openAccess
Appears in Collections:FLUP - Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
264529.pdf143.12 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.