Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10216/107806
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorAlexandre Leite
dc.creatorAurora Futuro Silva
dc.creatorJosé Rocha Silva
dc.creatorLuís Marques
dc.creatorJoão Praia
dc.creatorVitor Trindade
dc.date.accessioned2019-01-31T23:49:00Z-
dc.date.available2019-01-31T23:49:00Z-
dc.date.issued1994
dc.identifier.othersigarra:68563
dc.identifier.urihttps://repositorio-aberto.up.pt/handle/10216/107806-
dc.descriptiono texto, que come<;a por enumerar as finalidadesdo Taller e a sua estrutura, pretende evidenciaralguns elementos da área educacional,susceptíveis de enquadrar do ponto de vista teóricoo trabalho.Pretende igualmente fundamentar do ponto devista epistemológico, quer o trabalho prático (experimental)em Geociencias, quer o desenvolvimentode algumas ideias sobre a problemática do"modelo científico". Em todo ocaso trata-se deapresentar algumas achegas para urna discussáoaquando do próprio desenvolvimento do trabalho,ou seja, funcionam como ideias - "ponto departida" para a reflexáo grupal.
dc.description.abstractThe main target of the workshop is to presenta consequent set of experiments easily performedin any classroom with a minimum of specific materials.The experiments to be demonstrated donot constitute a random set. They were organizedhaving in mind a definie philosophy of actionwhich may be represented in a map of scientificconcepts. Besides, this set of experiments is intendedto overcome one of the main problems facedby Geology Instructors, i.e. the problem ofphenomena visualisation that hampers the conceptualisationefforts of the students. The logicconsequence of this workshop will be the debateof the epistemological and didactic roots of ExperimentalInstruction in Earth Sciences, emphasizingthe scientific approaches of all the subjects.
dc.language.isopor
dc.relation.ispartofVIII Simpósio sobre Enseñanza de la Geologia
dc.rightsopenAccess
dc.subjectCiências da educação, Ciências da educação
dc.subjectEducational sciences, Educational sciences
dc.titleTectónica Global e Trabalho Prático: Contribuição para um Sentido Inovador do Ensino
dc.typeArtigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
dc.contributor.uportoFaculdade de Engenharia
dc.contributor.uportoFaculdade de Ciências
dc.subject.fosCiências sociais::Ciências da educação
dc.subject.fosSocial sciences::Educational sciences
Appears in Collections:FCUP - Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
FEUP - Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
68563.pdf879.75 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.