Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10216/99702
Author(s): Georgina de Fátima Leal Cardoso
Title: Facebook como suporte à formação dos distribuidores em Venda Multinível - Estudo de caso
Issue Date: 2016-07-14
Abstract: Currently technologies enable us to develop, implement tools that seek constant improvement in the efficiency and effectiveness of resources that companies have to engage with its employees and society.The platforms enable the integration of learning tools that can enhance training activities can take place in environments online and offline environments for teaching and learning, conheceidas as blended-learning or b-learning.The training is part of the contribution to the motivation and satisfaction of workers and for businesses that need their employees to be involved in the projects.It is in this context that the presented study, which aimed to assess how it can be considered facebook to support the training of Distributors Naravie, which is a company engaged in Direct Selling Multilevel using multimedia content (videos) to enable its employees a free learning for the evolution of your personal project.To better understand the structure and the role of distributors, broke a qualitative methodological approach, based on open-ended questionnaires and closed to all partners. Not neglecting the quantitative approach, which examined several indicators and metrics that were essential to the development of research.From the results we considered suitable for the purpose, we concluded that the training actions that are complemented with videos have a larger display, which are an essential tool that complements the actions taken by the company for online learning and offline from our partners and to address the change and competition.
Description: Atualmente as tecnologias permitem-nos desenvolver, implementar ferramentas que busquem a melhoria constante na eficiência e eficácia dos recursos que as empresas têm para se envolver com os seus colaboradores e com a sociedade.As plataformas permitem a integração de ferramentas de aprendizagem que possam potenciar ações formativas podem realizar-se em ambientes ambientes online e offline de ensino-aprendizagem, conheceidas como blended-learning ou b-learning. A formação faz parte do contributo para a motivação e satisfação dos trabalhadores quer para as empresas que precisam que os seus colaboradores se envolvam nos projetos.É neste contexto que surge o estudo apresentado, que teve como objetivo avaliar de que forma se pode considerar o facebook como suporte à formação dos Distribuidores da Naravie, sendo esta uma empresa que atua na Venda Direta Multinível usando conteúdos multimédia ( vídeos) para capacitar os seus colaboradores de uma aprendizagem livre para evolução do seu projeto pessoal. Para melhor compreender a estrutura e o papel dos distribuidores, partiu-se de uma abordagem metodológica qualitativa, baseada em questionários de resposta aberta e fechada a todos os parceiros. Não descuidando a abordagem quantitativa, onde se analisaram vários indicadores e métricas que foram essenciais para o desenvolvimento da investigação.Dos resultados que considerámos satisfatório para o propósito, concluímos que as ações de formação que são complementadas com vídeos têm uma maior visualização, sendo estes uma ferramenta essencial que complementa as ações realizadas pela empresa para a aprendizagem online e offline dos seus parceiros e fazer face à mudança e à concorrência.
Subject: Outras ciências da engenharia e tecnologias
Other engineering and technologies
TID identifier : 201806258
URI: http://hdl.handle.net/10216/99702
Document Type: Dissertação
Rights: embargoedAccess
Embargo End Date: 2019-07-13
Appears in Collections:FEUP - Dissertação

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
148014.pdfFacebook como suporte à formação dos distribuidores em Venda Multinível - Caso de Estudo8.16 MBAdobe PDF    Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.