Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10216/83406
Author(s): Rosa, António Machuco
Title: As origens das marcas e da publicidade moderna : as campanhas publicitárias de sabões e sabonetes
Issue Date: 2015
Abstract: In this article, it is analyzed the emergence of brands and modern advertising throughthe example of advertising campaigns of soap in the early twentieth century. Thecampaigns of Woodbury's and Lux are analyzed, stressing the role that the advertisingagency J. Walter Thompson had in these campaigns. It is shown that in the earlytwentieth century there were already two major trends in advertising campaigns, "reasonwhy" advertising and "emotional" advertising. It is finally shown how these two trendsare related to two conceptions of the role of trademarks.
Description: Neste artigo é analisado o surgimento das marcas e da publicidade moderna através doexemplo das campanhas publicitárias de sabões e sabonetes no início do século XX.Serão analisadas as campanhas de Woodbury's e de Lux, sublinhando-se o papel que aagência J. Water Thompson teve nessas campanhas. Mostra-se que no início do séculoXX já existiam duas grandes tendências na criação de campanhas publicitárias, apublicidade "reason-why" e a publicidade "emocional". Mostra-se finalmente como essasduas tendências estão associadas a duas conceções sobre o papel das marcas registadas.
URI: https://repositorio-aberto.up.pt/handle/10216/83406
Document Type: Artigo em Revista Científica Internacional
Rights: openAccess
License: https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/
Appears in Collections:FLUP - Artigo em Revista Científica Internacional

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