Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10216/83254
Author(s): Almeida, José Domingues de
Title: Statut du littéraire dans l'enseignement-apprentissage du Français Langue Étrangère : les virtualités du roman
Issue Date: 2015
Abstract: This study proposes a theoretical approach of the status and potential role of French and Francophone novel in the FFL context. We conclude that Francophone novels prove to be a powerful integrating element for the linguistic skills associated with French language, but also promoting intercultural dialogue and understanding.
Description: Este estudo propõe uma abordagem e uma reflexão didática sobre o estatuto e o papel potencial do romance francês e francófono no âmbito do ensino-aprendizagem do FLE. Resulta deste estudo que o romance de língua francesa revela ser um poderoso elemento integrador para as competências linguísticas associadas à aprendizagem do francês, mas também um promotor da compreensão e do diálogo interculturais.
URI: https://repositorio-aberto.up.pt/handle/10216/83254
Document Type: Artigo em Revista Científica Internacional
Rights: openAccess
License: https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/
Appears in Collections:FLUP - Artigo em Revista Científica Internacional

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
125022.pdf273.78 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons