Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/10216/135755
Author(s): | Lopes, Ângela Filipa Pinto, Maria da Graça Lisboa Castro |
Title: | A aprendizagem e o ensino da leitura-escrita em bilingues adultos: aspetos da sua complexidade neuropsicolinguística |
Issue Date: | 2021 |
Abstract: | Understanding to what extent learning a second-language (L2) is a multi-layered mental process can prove to be useful from a L2 teaching perspective, in this case. Moreover when it comes to learning how to read and write in a L2. This text aims at bringing some aspects of this intricate process into light in hopes to bring the two ends of adult L2 reading-writing closer: its learning and teaching. To try to achieve that purpose, the text focuses on general brain mechanisms which control the processing of reading and writing as it draws nearer to some relevant issues surrounding bilingual reading comprehension and written production in a L2. |
Description: | Compreender a aprendizagem de uma língua segunda (L2) como um processo mental multifacetado é importante e útil de uma perspetiva didática, sobretudo no que respeita à aprendizagem da leitura e da escrita em L2. O texto aqui em questão pretende lançar alguma luz sobre este complexo processo com o intuito de aproximar os dois extremos da apropriação da leitura e da escrita em L2 por adultos: a sua aprendizagem e o seu ensino. Assim, o texto centrar-se-á nalguns mecanismos cerebrais que controlam o processamento da leitura e da escrita, à medida que se tentará aproximar de questões de relevo para o processamento bilingue subjacente à compreensão e à produção escritas em L2 |
Subject: | Ciências da linguagem language sciences |
URI: | https://hdl.handle.net/10216/135755 |
Document Type: | Artigo em Revista Científica Internacional |
Rights: | openAccess |
Appears in Collections: | FLUP - Artigo em Revista Científica Internacional |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
489000.pdf | 413.88 kB | Adobe PDF | ![]() View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.