Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/10216/135730
Author(s): | Alves, Luís Alberto Marques |
Title: | Educação histórica e formação inicial de professores |
Issue Date: | 2021 |
Abstract: | The training of History Teachers, in the long time that brings us from Pedagogical Sciences to the current Masters in Teaching, was the best laboratory where Historical Education was thought, consolidated and validated. First as a strange and debatable epistemological space. Then as a fertile ground, turning seeds into abundant crops. «Interns», «tutors» and «supervisors», all agents of this process, were able to deserve the heritage of Portuguese pioneers such as Isabel Barca and consolidate a scientific space that is today unquestionable. This essay addresses this path at FLUP. |
Description: | A Formação de Professores de História, no tempo longo que nos traz das Ciências Pedagógicas aos atuais Mestrados em Ensino, foi o melhor laboratório onde foi sendo pensada, consolidada e validada a Educação Histórica. Primeiro como espaço epistemológico estranho e discutível. Depois como terreno fértil para transformar sementes em abundantes colheitas. Os «estagiários», os «orientadores» e os «supervisores», todos agentes deste processo, foram capazes de merecer a herança dos(as) pioneiros(as) portugueses(as) como Isabel Barca e consolidarem um espaço científico, hoje inquestionável. Do caminho na FLUP dá-se conta neste ensaio. |
Subject: | Ciências da educação Educational sciences |
URI: | https://hdl.handle.net/10216/135730 |
Source: | Vinte anos das Jornadas Internacionais de Educação Histórica / XX Congresso Internacional das Jornadas de Educação Histórica |
Document Type: | Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional |
Rights: | openAccess |
Appears in Collections: | FLUP - Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
488682.pdf | 157.85 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.