Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10216/135730
Author(s): Alves, Luís Alberto Marques
Title: Educação histórica e formação inicial de professores
Issue Date: 2021
Abstract: The training of History Teachers, in the long time that brings us from Pedagogical Sciences to the current Masters in Teaching, was the best laboratory where Historical Education was thought, consolidated and validated. First as a strange and debatable epistemological space. Then as a fertile ground, turning seeds into abundant crops. «Interns», «tutors» and «supervisors», all agents of this process, were able to deserve the heritage of Portuguese pioneers such as Isabel Barca and consolidate a scientific space that is today unquestionable. This essay addresses this path at FLUP.
Description: A Formação de Professores de História, no tempo longo que nos traz das Ciências Pedagógicas aos atuais Mestrados em Ensino, foi o melhor laboratório onde foi sendo pensada, consolidada e validada a Educação Histórica. Primeiro como espaço epistemológico estranho e discutível. Depois como terreno fértil para transformar sementes em abundantes colheitas. Os «estagiários», os «orientadores» e os «supervisores», todos agentes deste processo, foram capazes de merecer a herança dos(as) pioneiros(as) portugueses(as) como Isabel Barca e consolidarem um espaço científico, hoje inquestionável. Do caminho na FLUP dá-se conta neste ensaio.
Subject: Ciências da educação
Educational sciences
URI: https://hdl.handle.net/10216/135730
Source: Vinte anos das Jornadas Internacionais de Educação Histórica / XX Congresso Internacional das Jornadas de Educação Histórica
Document Type: Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Rights: openAccess
Appears in Collections:FLUP - Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
488682.pdf157.85 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.