Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10216/131097
Author(s): Cristiana Isabel Leite Ribeiro
Title: ESTÁGIO PROFISSIONAL: DO ENSINO REGULAR AO ENSINO PROFISSIONAL
Issue Date: 2020-11-27
Abstract: The following document, structured and prepared by me as a student-intern, presents all my experiences during my supervised practice, hich is directed towards professional growth and is the culmination of my study cycle, that will also define my transition for the the teaching profession. This describes my personal experience during my professional internship, where I often talk about the feeling I have experienced, the gather of all the knowledge I've learned, the main difficulties, frustrations and the some situations of stress and anxiety. It also shows the disciplined and ambitious way on how one can reconcile the professional training with other jobs . The current document was conceived as part of the curricular unit of the professional internship, which took place in the second year of the Master in Physical Education Teaching in Basic and Secondary Education, on Faculdade de Desporto da Universidade do Porto (Sports school of University of Porto). The structuring of this document is made up of five chapters. The first is the "Introduction", in which I'll talk about the goals that I pretend to accomplish with the conclusion of this report. Chapter Two deals with "Personal Background", where I describe my entire academic journey. Chapter three is "Institutional Framework", referring to all aspects that characterize teaching practice. The fourth chapter, "Operational Framework", deacribes the aspects that contributed to my professional training. Finally, the fifth chapter "Conclusions and Perspectives for the Future", is where I expose all the conclusions of what I experienced throughout this journey.
Description: O seguinte documento estruturado e elaborado por mim estudante-estagiária, apresenta as minhas experiências durante a minha prática de ensino supervisionada direcionada para a construção profissional, como culminar do meu ciclo de estudos, onde pode ser definida como a passagem para a profissão docente. Assim documento relata a minha experiência pessoal vivida no decorrer do meu estágio profissional, onde apresento maioritariamente os sentimentos experienciados, o culminar de aprendizagens, as principais dificuldades, frustrações e dos imensos momentos de stress e receios. Mostra também a forma disciplinada e o anseio com que se consegue conciliar todo este processo, com trabalho para além do estágio profissional. O atual Relatório de estágio foi concebido no âmbito da unidade curricular "Estágio profissional" que decorrido no segundo ano do Mestrado em Ensino de Educação Física nos Ensinos Básico e Secundário, da Faculdade de Desporto da Universidade do Porto. A estruturação do REP feita por cinco capítulos. No primeiro enquadra-se a "Introdução", na qual são falados os objetivos. O capítulo II é abordado o "Enquadramento Pessoal", onde descrevo toda minha caminhada académica. O capítulo três é abordado o "Enquadramento Institucional", referente a todos os aspetos que caracterizam a prática do ensino. O capítulo quarto, "Enquadramento Operacional", onde descrevo os momentos que contribuíram para a minha formação profissional. Por fim quinto capítulo "Conclusões", aqui são expostas todas as conclusões do que vivenciei ao logo de todo este percurso.
Subject: Ciências da educação
Educational sciences
Scientific areas: Ciências sociais::Ciências da educação
Social sciences::Educational sciences
TID identifier: 202638049
URI: https://hdl.handle.net/10216/131097
Document Type: Relatório de Estágio
Rights: openAccess
Appears in Collections:FADEUP - Relatório de Estágio

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
434163.pdfESTÁGIO PROFISSIONAL: DO ENSINO REGULAR AO ENSINO PROFISSIONAL1.61 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.