Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10216/126805
Author(s): Parente, Cristina
Santos, Rui
Ramos, Madalena
Title: Motivações e repercussões da formação em agricultura biológica em contexto urbano: uma abordagem sociológica
Issue Date: 2019
Abstract: In a sociological perspective, this article evaluates the motivations and the formative repercussions of the frequency of training in organic farming from an extensive approach based on a survey online. The results reveal a change to healthy eating behaviours, notably marked by the consumption of organic foods. While at the same time, due to increased physical activity, revealing positive health effects, and well-being as well as reduced stress and tiredness. There seems to be a tendency for quality of life improvement, while at the greater environmental awareness. However, attending the course was not an opportunity to change their professional activity.1 O
Description: Este artigo avalia, de um ponto de vista sociológico, as motivações e as repercussões formativas da frequência de formações em agricultura biológica a partir de uma abordagem extensiva baseada num inquérito on-line. Os resultados revelam uma alteração para comportamentos alimentares saudáveis, nomeadamente marcados pelo consumo de alimentos biológicos. Associam-se igualmente efeitos positivos para a saúde revelados pelo aumento da atividade física e bem-estar, bem como redução do stress e cansaço. Parece haver uma tendência para os formandos melhoraram a sua qualidade de vida, ao mesmo tempo que assumiram uma maior consciência ambiental. Porém, a frequência do curso não foi uma oportunidade para mudar sua atividade profissional.
Subject: Ciências Sociais
Social sciences
URI: https://hdl.handle.net/10216/126805
Document Type: Artigo em Revista Científica Nacional
Rights: openAccess
Appears in Collections:FLUP - Artigo em Revista Científica Nacional

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
391928.pdf409.41 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.