Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10216/126267
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorJorge, Maria Clara
dc.creatorRibeiro, Vasco
dc.date.accessioned2022-09-11T00:38:28Z-
dc.date.available2022-09-11T00:38:28Z-
dc.date.issued2020
dc.identifier.issn1646-3153
dc.identifier.othersigarra:386866
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10216/126267-
dc.descriptionEste capítulo tem como propósito conhecer e comparar os serviços de assessoria de imprensa das mais relevantes salas de concerto da Europa, nomeadamente o modus operandi dos profissionais de comunicação no processo de promoção das atividades artístico-musicais. Para isso foram estudadas 24 salas de espetáculo da Europa, das quais 21 são integrantes da European Concert Hall Organization (ECHO) e três são, para além da programação cultural, relevantes do ponto de vista arquitetónico. Metodologicamente optou-se pelo inquérito por questionário, complementado por análise aos conteúdos aos sítios web de cada instituição cultural. Entre os resultados destacamos o fornecimento de conteúdos pré-formatados (Maat, 2008) ou informação subsidiada (Gandy, 1982) - vulgo press release - como a principal técnica de indução de notícias.
dc.description.abstractThis study's purpose is to briefly understand and compare press office services of some of the most relevant concert halls across Europe, namely the methods of public relations professionals, in the process of promoting artistic and cultural activities. To do so, the analysis lies on twenty-four concert halls across Europe, twenty-one of which are part of European Concert Hall Organization (ECHO) and the other three are highly considered for their architectural aspect, in addition to their cultural agenda. The information was obtained through an inquiry sent to all of them and answered by eleven of them, and also through the analysis of their website. Amongst the results, the highlight goes to the supply of pre-formed contents (Maat, 2008) or information subsidies (Gandy, 1982) - known as press release - as the main technique to induce news
dc.language.isopor
dc.rightsopenAccess
dc.subjectCiências da comunicação
dc.subjectCommunication sciences
dc.titleOs sítios da internet como ferramenta de promoção mediática das principais salas de concerto da Europa
dc.typeArtigo em Revista Científica Nacional
dc.contributor.uportoFaculdade de Letras
dc.identifier.doi10.21747/16463153/41a6
Appears in Collections:FLUP - Artigo em Revista Científica Nacional

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
386866.pdf843.12 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.