Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10216/126267
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorJorge, Maria Clara
dc.creatorRibeiro, Vasco
dc.date.accessioned2020-02-29T00:07:51Z-
dc.date.available2020-02-29T00:07:51Z-
dc.date.issued2020
dc.identifier.issn1646-3153
dc.identifier.othersigarra:386866
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10216/126267-
dc.descriptionEste capítulo tem como propósito conhecer e compararos serviços de assessoria de imprensa das maisrelevantes salas de concerto da Europa, nomeadamenteo modus operandi dos profissionais de comunicação noprocesso de promoção das atividades artístico-musicais.Para isso foram estudadas 24 salas de espetáculo daEuropa, das quais 21 são integrantes da EuropeanConcert Hall Organization (ECHO) e três são, para alémda programação cultural, relevantes do ponto de vistaarquitetónico. Metodologicamente optou-se peloinquérito por questionário, complementado por análiseaos conteúdos aos sítios web de cada instituição cultural.Entre os resultados destacamos o fornecimento deconteúdos pré-formatados (Maat, 2008) ou informaçãosubsidiada (Gandy, 1982) - vulgo press release - comoa principal técnica de indução de notícias.
dc.description.abstractThis study's purpose is to briefly understand andcompare press office services of some of the mostrelevant concert halls across Europe, namely themethods of public relations professionals, in the processof promoting artistic and cultural activities. To do so, theanalysis lies on twenty-four concert halls across Europe,twenty-one of which are part of European Concert HallOrganization (ECHO) and the other three are highlyconsidered for their architectural aspect, in addition totheir cultural agenda. The information was obtainedthrough an inquiry sent to all of them and answered byeleven of them, and also through the analysis of theirwebsite. Amongst the results, the highlight goes to thesupply of pre-formed contents (Maat, 2008) orinformation subsidies (Gandy, 1982) - known as pressrelease - as the main technique to induce news
dc.language.isopor
dc.rightsopenAccess
dc.subjectCiências da comunicação
dc.subjectCommunication sciences
dc.titleOs sítios da internet como ferramenta de promoção mediática das principais salas de concerto da Europa
dc.typeArtigo em Revista Científica Nacional
dc.contributor.uportoFaculdade de Letras
dc.identifier.doi10.21747/16463153/41a6
Appears in Collections:FLUP - Artigo em Revista Científica Nacional

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
386866.pdf843.12 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.