Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10216/125573
Author(s): Alexandra Maria Moreira Cunha
Title: Estágio Profissional "O ano dos "Superpoderes" de uma Professora Estagiária"
Issue Date: 2019-12-02
Abstract: The Professional Internship represents the culmination of all academic training, where the student is confronted with reality. It is during this school year that all the knowledge acquired over the years of teaching will be put into practice and practice, thus building the self, in which we will finally understand what kind of teacher we are and what models and teaching strategies that We identify more through the many challenges and experiences. This document aims to report the year of internship of the student intern, where she was responsible for a class and all decisions regarding the planning, completion and evaluation of teaching. This report is organized into four chapters: the first concerns the "Introduction" where I explain what will be referred to throughout the document; the second, "Biographical Framework: How it all started", gives a short presentation of my sports, professional, academic experiences and expectations for this year and this profession; Then the "Institutional Framework" portrays the professional internship at the institutional, legal and functional level, as well as the presentation of the NE and the analysis of the context where the student-student practice took place; The fourth, "Operational Framework", encompasses the three student-trainee performance areas, including the sub-themes of teaching preparation, completion, and assessment, and the presentation of different school activities. In area three is the research study on "Physical Education Beyond School". This step was the realization of a dream and the preparation for the real world.
Description: O Estágio Profissional representa o culminar de toda a formação académica, onde o estudante é confrontado com a realidade. É durante este ano letivo que vão ser colocados e prática todos os conhecimentos adquiridos ao longo dos anos de ensino, construindo assim, o próprio "eu", em que vamos finalmente entender que tipo de professor somos e quais os modelos e estratégias de ensino que mais nos identificamos através dos inúmeros desafios e experiências. Este documento procura relatar o ano de estágio da estudante estagiária, onde esteve responsável por uma turma e todas as decisões relativas ao planeamento, realização e avaliação do ensino. Este relatório está organizado em quatro capítulos: o primeiro diz respeito à "Introdução" onde exponho o que vai ser referido ao longo do documento; o segundo, "Enquadramento Biográfico: Como tudo começou", faz uma pequena apresentação das minhas experiências desportivas, profissionais, académicas e das minhas expectativas em relação a este ano e esta profissão; de seguida o "Enquadramento Institucional" retrata o estágio profissional a nível institucional, legal e funcional, acrescentando ainda a apresentação do NE e a análise do contexto onde decorreu a prática da estudante-estagiária; o quarto, "Enquadramento Operacional", abrange as três áreas de desempenho da estudante-estagiária, incluindo os subtemas da preparação, da realização e da avaliação do ensino e a apresentação das diferentes atividades escolares desenvolvidas. Na área três consta o estudo de investigação sobre "A Educação Física para lá da Escola". Esta etapa foi a realização de um sonho e a preparação para o mundo real.
Subject: Ciências da educação
Educational sciences
Scientific areas: Ciências sociais::Ciências da educação
Social sciences::Educational sciences
TID identifier: 202443582
URI: https://hdl.handle.net/10216/125573
Document Type: Relatório de Estágio
Rights: openAccess
Appears in Collections:FADEUP - Relatório de Estágio

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
377306.pdfEstágio Profissional "O ano dos "Superpoderes" de uma Professora Estagiária"4.43 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.