Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/10216/122532
Author(s): | Martins, Tiago Costa Pinto, Maria Manuela Gomes de Azevedo |
Title: | História, escolas e movimentos dos indicadores culturais |
Issue Date: | 2019 |
Abstract: | The cultural indicators literature recognizes them as the newest member of the indicators family. In the perspective of understanding how its concept and application occurs in the social reality, it is intended to comprehend the history through schools and moves around the theme. Therefore, it is problematized this path starting from the agents, institutions, temporalities and intentionalities in the indicators definition and uses. It is concluded with the results presentation in the exploratory research made, involving the bibliographic and documental survey, naming a framework of the lines of the act and the exponents of investigation and cultural indicators use. |
Description: | A literatura reconhece os indicadores culturais como o membro mais novo da família dos indicadores. Na perspectiva de entender como ocorre a sua conceituação e aplicação na realidade social, procura-se compreender a sua história à luz das escolas e movimentos em torno do tema. Para tanto, problematiza-se esse percurso a partir de agentes, instituições, temporalidades e intencionalidades na definição e uso dos indicadores. Conclui-se com a apresentação dos resultados da pesquisa exploratória realizada, envolvendo o levantamento bibliográfico e documental, nomeadamente um framework das linhas de atuação e os expoentes de investigação e uso dos indicadores culturais. |
Subject: | Ciência da Informação Information science |
URI: | https://hdl.handle.net/10216/122532 |
Document Type: | Artigo em Revista Científica Internacional |
Rights: | openAccess |
Appears in Collections: | FLUP - Artigo em Revista Científica Internacional |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
355070.pdf | 212.25 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.