Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10216/121200
Author(s): João Pedro Mota Brás Afonso
Title: Separação e Análise de Efeitos Sistemáticos de Uniformidade na Construção e Vulcanização de Pneus
Issue Date: 2019-07-09
Abstract: This thesis describes the development of the project carried out at Continental Mabor - Indústria de Pneus S.A. in partnership with the Faculty of Engineering of the University of Porto.This project has as main objectives:* Creation of an automatic routine for analysis production tires and by batch production;* Study of the feasibility of joining results from different machine suppliers for data analysis;* Vector Separation of Curing and Green Tire;* Separation of systematic effects in the construction of Green Tire;* Automation through software of all data from different machines, indicating to the user the best Curing spot.This project arises essentially due to the existence of Uniformity Machines coming from different suppliers, which implies different analysis results. The fact that the results of the are not coherent between the different groups of machines, requires that when an analysis of the final wave of the tire is performed, it does not correspond to the observable reality, it is therefore urgent to find a solution that allows the uniformity of the data.With the creation of the automatic analysis routine in conjunction with the standardization of analysis data received from the Uniformity Machines, it became possible to make the automatic separation of curing and green tire effect during normal production through the help of the project "Spot Automático" , thus leading to an improvement in the production yield at the peak-to-peak radial, 1st harmonic and 2nd harmonic radial.
Description: A presente dissertação de mestrado descreve o desenvolvimento do projeto realizado na empresa Continental Mabor - Indústria de Pneus S.A. em parceria com a Faculdade de Engenharia da Universidade do Porto.Este projeto tem como principais objetivos:* Criação de uma rotina automática de análise de pneus de produção em série e por lote;* Estudo da viabilidade da junção de resultados de análise de pneus provenientes de Máquinas de diferentes fornecedores;* Separação dos efeitos de Vulcanização e Green Tire;* Separação de efeitos sistemáticos na construção do Green Tire;* Automatização através de software capaz de integrar todos os dados indicando ao utilizador qual a melhor spot de vulcanização.Este projeto surge essencialmente devido à existência de Máquinas de Uniformidade provenientes de diferentes fornecedores, o que implica diferentes resultados de análise. O facto de os resultados das análises não serem coerentes entre os diferentes grupos, obriga a que quando se realiza uma análise da onda final do pneu, a mesma não corresponda à realidade observável, urge assim encontrar uma solução que permita a uniformização dos dados.Com a criação da rotina de análise automática em conjunto com a uniformização dos dados de análise das Máquinas de Uniformidade, tornou-se possível fazer a separação automática do efeito de vulcanização e green tire, durante produção normal através da ajuda do projeto "Spot Automático", levando assim a uma melhoria do yield de produção a nível de radiais peak-to-peak, radiais de 1º harmónico e 2º harmónico.
Subject: Engenharia electrotécnica, electrónica e informática
Electrical engineering, Electronic engineering, Information engineering
Scientific areas: Ciências da engenharia e tecnologias::Engenharia electrotécnica, electrónica e informática
Engineering and technology::Electrical engineering, Electronic engineering, Information engineering
TID identifier: 202393674
URI: https://hdl.handle.net/10216/121200
Document Type: Dissertação
Rights: embargoedAccess
Embargo End Date: 2022-07-08
Appears in Collections:FEUP - Dissertação

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
342965.pdf
  Restricted Access
Separação e Análise de Efeitos Sistemáticos de Uniformidade na Construção e Vulcanização de Pneus11.99 MBAdobe PDF    Request a copy from the Author(s)


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.