Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10216/121062
Author(s): Pedro Manuel Jacinto e Simas
Title: Plano de marketing para: corpuseven health club
Issue Date: 2019-07-05
Abstract: The current project consists in developing a marketing plan for Corpuseven Health Club.The Corpuseven Health Club is one of the oldest gyms on Faial Island with a foundation date in November 2007. In recent years it has lost members to its competitors and reduced the number of active members. In order to understand the factors that can motivate people to practice physical activity and consequently lead to attending a gym, on the one hand, and with the purpose of increasing the number of club members, on the other, motivations were studied for the practice of physical activity, what people value, and what can be done to meet their wants.In this work the first steps of the action research strategy were applied in order to be close to research work and change in the organization. An online questionnaire was applied that counted on 432 respondents in which almost half of them are practicing of physical activity. This questionnaire was supported by the Sports Motivation Scale scale. The qualitative techniques of archival research and direct observation in the facilities were also used.The study revealed that people practice physical activity to achieve fitness and the main barrier to sports is lack of time. In this work, location proved to be the main reason several people did not attend Corpuseven Health Club.This work contains academic usefulness because it applies the scale Sports Motivation Scale in a new reality, not yet studied and practical utility because it intends to give to the company a plan of action in the conquest of new partners.
Description: O presente trabalho final de mestrado tem como objetivo principal desenvolver um plano de marketing para o Corpuseven Health Club.O Corpuseven Health Club é dos mais antigos ginásios da Ilha do Faial com data de fundação em Novembro de 2007. Nos últimos anos tem perdido sócios para os concorrentes e reduzido o número de inscritos ativos. Com o objetivo de perceber os fatores que podem motivar as pessoas para a prática de atividade física e, consequentemente, levá-las a frequentar um ginásio e com o propósito de aumentar o número de sócios do clube, foram estudadas as motivações para a prática de atividade física, o que as pessoas valorizam e o que se pode fazer para ir de encontro às suas vontades.Neste trabalho foram aplicados os primeiros passos da estratégia de action research com a finalidade de existir proximidade entre trabalho de investigação e mudança na organização. Foi aplicado um questionário online que contou com 432 respondentes em que quase metade dos mesmos são praticantes de atividade física. O referido questionário teve como suporte a escala Sports Motivation Scale. Foram utilizadas também as técnicas qualitativas de pesquisa por arquivo e observação direta nas instalações.O estudo revelou que as pessoas praticam atividade física para conseguir uma boa forma física e a principal barreira à prática desportiva é a falta de tempo. Neste trabalho, a localização revelou-se como o principal motivo de várias pessoas não frequentarem o Corpuseven Health Club.Este trabalho contém utilidade académica, pois aplica a escala Sports Motivation Scale numa nova realidade ainda não estudada e utilidade prática, pois pretende dar à empresa um plano de ação na conquista de novos sócios.
Subject: Outras ciências sociais
Other social sciences
Scientific areas: Ciências sociais::Outras ciências sociais
Social sciences::Other social sciences
TID identifier: 202261441
URI: https://hdl.handle.net/10216/121062
Document Type: Relatório de Estágio
Rights: openAccess
Appears in Collections:FADEUP - Relatório de Estágio

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
341825.pdfPlano de marketing para: corpuseven health club1.22 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.