Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10216/118245
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorEiras, Pedro
dc.date.accessioned2019-02-06T08:51:27Z-
dc.date.available2019-02-06T08:51:27Z-
dc.date.issued2018-12
dc.identifier.issn1645-1112
dc.identifier.othersigarra:306466
dc.identifier.urihttps://repositorio-aberto.up.pt/handle/10216/118245-
dc.descriptionO ensaio de Mário de Sá-Carneiro O teatro-arte (1913) e o livro de Antonin Artaud Le Théâtre et son Double (1938) têm em comum o facto de anunciarem um teatro que ainda não existia e que, de algum modo, nunca poderá existir: através de uma sublimação metafísica ou da crueldade do corpo atacado pela peste, os dois autores pretendem criar um ritual sagrado. Como se realiza essa transmutação do jogo cénico, e a que custo?
dc.description.abstractBoth Mário de Sá-Carneiros essay O teatro-arte (1913) and Antonin Artauds book Le Théâtre et son Double (1938) announce a sort of theater that didnt exist yet, and, in a way, can never exist: through a metaphysical sublimation or through the cruelty of the body taken by the plague, both authors intend to create a sacred ritual. How can one make that transmutation of the scenic game, and at what cost?
dc.language.isopor
dc.rightsopenAccess
dc.subjectLiteratura
dc.subjectLiterature
dc.titleComo se faz uma "orgia do fogo"? Teatro e ritual em Mário de Sá-Carneiro e Antonin Artaud
dc.typeArtigo em Revista Científica Nacional
dc.contributor.uportoFaculdade de Letras
dc.identifier.doi10.21747/21832242/litcomp39v1
Appears in Collections:FLUP - Artigo em Revista Científica Nacional

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
306466.pdf749.17 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.