Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10216/117269
Author(s): Patrick Leal de Oliveira
Title: O uso das redes sociais no futebol profissional português - um estudo exploratório
Issue Date: 2018-11-23
Abstract: This study aims to characterize the use of social networks by professional sports organizations. More specifically, it intends to identify and characterize the work developed by the managers, their intentions, the tools used, the social medi networks' feedback, the sports influence and the additional revenues generated through these platforms. The semi-structured interviews with 16 managers responsible for social networks in the various organizations were analyzed using the MAXQDA 2018 software. The study's results characterize the usage and strategies of sports organizations in social networks, the tools they use to measure return on investment, feedback analysis, and the impact of sports in this activity, as well as the role of social networks in the media and the additional revenues they may generate. It concludes that sports organizations in Portugal do not explore the full potential of these tools and that managers use efficient methods for qualitative and quantitative analysis.KEYWORDS:
Description: Este estudo tem em vista a caracterização do uso das redes sociais por parte das organizações desportivas de futebol profissional. Mais específicamente este estudo pretende identificar e caracterizar o trabalho desenvolvido pelos gestores, os seus intuitos, as ferramentas utilizadas, o feedback que advém das redes sociais, a influência da vertente desportiva e as receitas adicionais geradas através destas plataformas. As entrevistas semi-estrururadas a 16 gestores responsáveis pelas redes sociais nas diversas organizações. resultaram foram analisadas recorrendo ao software MAXQDA 2018. Os resultados do trabalho caracterizam a forma de utilização e as estratégias das organizações desportivas nas redes sociais, as ferramentas que utilizam para mensurar o retorno de investimento, a analise do feedback, o impacto da vertente desportiva nesta atividade, além do papel das redes sociais na comunicação social e das receitas adicionais que podem gerar. Conclui-se que as organizações desportivas em Portugal não exploram todo o potencial dessas ferramentas. Recomenda-se que os gestores utilizem métodos eficientes para análise qualitativa e quantitativa.
Subject: Outras ciências sociais
Other social sciences
Scientific areas: Ciências sociais::Outras ciências sociais
Social sciences::Other social sciences
TID identifier: 202042006
URI: https://hdl.handle.net/10216/117269
Document Type: Dissertação
Rights: openAccess
Appears in Collections:FADEUP - Dissertação

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