Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10216/117266
Author(s): Rui Pedro da Silva Gomes Garcês
Title: Estágio Profissional:" A história do rapaz que sonhava em vir a tornar-se um girassol"
Issue Date: 2018-11-14
Abstract: This internship report was carried out in order to present, analyze and formalize my entire career during this year of Professional Internship, held at Penafiel High School. The internship report is structured in seven chapters: the first chapter, "Introduction", is a small framework of the internship and aims to make known the structure of this report. The second, "Personal Framing", is the chapter where I intend to make known to readers, where I talk about my personal, academic and sports experiences, and what my expectations were regarding the Professional Internship. The third, the "Institutional Framework", serves to reflect on what the Professional Internship is and what is the medium in which it was carried out (through a detailed description of the School), and which group and work group with which the Trainee Professor will work. The fourth chapter is the "Operational Framework", which will address organizational planning and teaching processes, as well as the impact that the relationship with other teachers and participation in departmental activities have had in relation to my maturity on the theme " Being a Physical Education Teacher ". Chapter five, the "Research Study," is where I will talk about my study (related to pre-competitive anxiety). In the sixth chapter I will reflect on how important the internship has been in my life, and how it has contributed to my growth. The seventh and last chapter will be the "Bibliographical References", that is, the sources that I consulted and that support everything that is transmitted in this report of internship.
Description: O presente relatório de estágio foi realizado com o intuito de dar a conhecer, analisar e formalizar, todo o meu percurso durante este ano de Estágio Profissional, que decorreu na Escola Secundária de Penafiel. O relatório de estágio, está estruturado em sete capítulos: o primeiro capítulo, "Introdução", é um pequeno enquadramento do estágio profissional e pretende dar a conhecer a estrutura deste relatório. O segundo, "Enquadramento Pessoal", é o capítulo onde me pretendo dar a conhecer aos leitores, onde falo das minhas vivências pessoais, académicas e desportivas, e quais eram as minhas expetativas em relação ao Estágio Profissional. O terceiro, o "Enquadramento Institucional", serve para refletir sobre o que é, e para que serve o Estágio Profissional, qual o meio onde este se realizou (através de uma descrição detalhada da Escola), e qual o grupo de trabalho e turma com o qual o Professor Estagiário irá trabalhar. O quarto capítulo é o "Enquadramento Operacional", onde serão abordados processos de organização e planeamento no ensino, bem como o impacto que a relação com os outros professores, e a participação nas atividades de departamento tiveram em relação ao meu amadurecimento sobre a temática "Ser Professor de Educação Física". O capítulo cinco , o "Estudo de Investigação", é aquele onde falarei sobre o meu estudo (relacionado com a ansiedade pré-competitiva). No sexto capítulo irei refletir sobre a importância que o estágio profissional teve na minha vida, e a forma como este contribuiu para o meu crescimento. O sétimo e último capítulo, serão as "Referências Bibliográficas", ou seja, quais as fontes que consultei e que sustentam tudo aquilo que é transmitido neste relatório de estágio.
Subject: Ciências da educação
Educational sciences
Scientific areas: Ciências sociais::Ciências da educação
Social sciences::Educational sciences
TID identifier: 202185176
URI: https://hdl.handle.net/10216/117266
Document Type: Relatório de Estágio
Rights: openAccess
Appears in Collections:FADEUP - Relatório de Estágio

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
301723.pdfEstágio Profissional:" A história do rapaz que sonhava em vir a tornar-se um girassol"1.91 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.