Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10216/111301
Author(s): Hugo Miguel Martins Ribeiro
Title: Relatório de Estágio Profissional: "Feliz é aquele que transfere o que sabe e aprende o que ensina"
Issue Date: 2017-11-09
Abstract: As part of the curricular unit Practicum Training, referring to the second yer of the cycle studies, belonging to the Master degree in Teaching of Physical Education in basic and secondary education of Faculty of Sport, University of Porto (FADEUP), I was teaching at Rocha Peixoto Secundary School, in Póvoa de Varzim. It was an experience that struck me in a penetrating way, which is well demonstrated in a reflexive and critical view, in this practicum report. This report is structured in five chapters: 1) Introduction, where a summary of the content is presented; 2) Personal Background, where my presentation and my expectations related to this practicum training year; 3) Professional Practice Framework, which covers the characterization of the practice context in which I was involved and referred to the understanding of practicum training; 4) Performance of the Professional Practice, which explains in a reflexive and critical approach my intervention according to three performance areas: area I - Organization and management of teaching and learning; area II - School participation and relationship with the community and area III - Professional development, where the action-research study "The evolution of vertical impulsion through functional training intervention in Physical Education classes"; is presented; 5) Conclusions and Future Prospects, which gathers a balance of the learnings I maintained during the professional practicum and a perspective of what can be my future.KEYWORDS: FUNCTIONAL
Description: No âmbito da unidade curricular Estágio Profissional, referente ao 2º ano, pertencente ao 2º Ciclo em Ensino de Educação Física nos Ensinos Básico e Secundário da Faculdade de Desporto da Universidade do Porto (FADEUP), estagiei como docente na Escola Secundária de Rocha Peixoto, na Póvoa de Varzim. Foi uma experiência que me marcou de uma forma penetrante, que está bem demonstrada de forma refletida e crítica, no presente relatório de estágio. Este relatório está estruturado em cinco capítulos: 1) Introdução, onde é apresentado um resumo do conteúdo; 2) Enquadramento Pessoal, onde está presente a minha apresentação e as minhas expectativas relativas ao ano de estágio; 3) Enquadramento da Prática Profissional, que abarca a caracterização do contexto da prática em que estive envolvido, e o meu entendimento do estágio profissional; 4) Realização da Prática, onde é explicada a minha intervenção segundo três áreas de desempenho: área I - organização e gestão do ensino e da aprendizagem, área II - participação na escola e relação com a comunidade e área III - desenvolvimento profissional, onde está inserido o estudo investigação-ação "A evolução da impulsão vertical, através da intervenção de treino funcional nas aulas de EF"; 5) Conclusão e Perspetivas futuras, que reúne um balanço das aprendizagens que mantive ao longo do estágio profissional e uma perspetiva daquilo que poderá ser o meu futuro.
Subject: Ciências da educação
Educational sciences
Scientific areas: Ciências sociais::Ciências da educação
Social sciences::Educational sciences
URI: https://repositorio-aberto.up.pt/handle/10216/111301
Document Type: Relatório de Estágio
Rights: openAccess
Appears in Collections:FADEUP - Relatório de Estágio

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
259012.pdfRelatório de EStágio Profissional: "Feliz é aquele que transfere o que sabe e aprende o que ensina"568.81 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.