Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio-aberto.up.pt/handle/10216/109425
Author(s): Ricardo Medina Lobão Fraga Barcelos
Title: Entre a escola e o escritório: relatório-síntese
Issue Date: 2017-11-16
Abstract: - the reasons for this work:if the approach to any architectural work requires the samekind of effort, then those same kinds of efforts are: seek aninterpretation of the proposed program - perceive what ittruly means, what it wants, and what its potencial is. Duringthis process of increasing intimacy with the programthe first certanties begin to arise.There comes a moment when such certanties become sostrong that one begins to incorporate them into one's wayof thinking and deciding. The result is the formulation of anabstract ideia - situated between something concrete thatis asked, and one's interpretation.This work reflects my effort to understand the thesis: whatis it proposing, what should it accomplish and which wayshould it be considered and prepared?What I propose is an exploration of the reciprocity betweendifferent personal, temporal spaces and experiencies -between the school and the office. My aim is to try to understandhow things appear, and why one strives to createmeaning.
Description: - a motivação para este trabalho:se a abordagem a um qualquer trabalho de arquitecturaimplica o mesmo tipo de esforços, então esse mesmotipo de esforços passam por: face ao programaproposto, que nos é dado, procurar uma interpretação- entender o que ele verdadeiramente pode significar,o que quer, e as suas potencialidades. Durante esteprocesso de crescente intimidade com o programa,começam por surgir as primeiras certezas/convicções,que a certo momento se tornam tão fortes que (naturalmente)passamos a integrá-las no nosso o modo depensar e decidir: o formular de uma ideia - o resultadoabstrato entre algo concreto que é pedido, e uma interpretaçãodo próprio.Este trabalho corresponde ao meu esforço de perceberao certo, o que é a dissertação: a que se propõem, oque deve atingir, de que modo pode (deve?) ser pensadae preparada.Proponho um salto entre espaços temporais e experiênciaspessoais diferentes, entre a escola e o escritório,com o objectivo, no fundo, de mostrar uma forma defazer, de tentar perceber como as ''coisas'' surgem, e oporquê de procurar dar sentido.
Subject: Artes
Arts
Scientific areas: Humanidades::Artes
Humanities::Arts
URI: http://hdl.handle.net/10216/109425
Document Type: Dissertação
Rights: openAccess
Appears in Collections:FAUP - Dissertação

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
235466.pdfEntre a escola e o escritório: relatório-síntese88.91 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.