Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10216/108391
Author(s): Maria Alice Fernandes Marques
Title: Da Arquitectura. Do propósito vocacional - Condições|Estações
Issue Date: 2017-11-14
Abstract: This dissertation seeks to give news of the commitment toarchitecture, exposing the personal interest in design andpractice by clarifying the principles to follow in your exercise.The process of formation of each architect is unique, resultingin the display of an idea something diffuse about architecturethat reveals an interest in thinking and doing. The work revealsthe need to make the route operating through the organisationof personal experiences, crossing, clarifying and deepeningthem, building logics that contribute to establish ideas.A ref lection should incorporate both the theory and thepractice, where they both support each other. The work isdivided into four modules that match the circumstancesassociated with the learning process, being more a motivatorof themes that are considered fundamental in the practiceof architecture. The exposure of personal experiences isinsufficient and is therefore established a relationship withthe theoretical resources, obtaining an informative mattertransferable.Each experience gives rise to unique problems that allowyou to ref lect on fundamental contents in the practice ofarchitecture, that when identified and studied contribute tothe process of discovery and evolution of vocational purpose.The circumstances studied are then combined and enhanced,making evolve the fundamental matter of the dissertation,becoming more than references because configure projectalarms.
Description: A presente dissertação procura dar notícia do compromissoem relação à arquitectura, expondo o interesse pessoal naprática de projecto e clarificando os princípios a seguir noseu exercício. O processo de formação de cada arquitecto éúnico, resultando na demostração de uma ideia algo difusasobre arquitectura que revela um interesse por pensar e fazer.O trabalho revela a necessidade de tornar o percurso pessoaloperativo através da organização das experiências vividas,cruzando-as esclarecendo-as e aprofundando-as, construindológicas que contribuem para estabelecer ideias.A elaboração de uma ref lexão deve incorporar tanto a teoriacomo a prática, onde ambas se sustentem mutuamente. Otrabalho é dividido em quatro módulos que correspondema circunstâncias associadas ao processo de aprendizagem,sendo cada um motivador de temáticas que se consideramfundamentais na prática de arquitectura. A exposição dasexperiências pessoais é insuficiente e por isso é estabelecidauma relação com os recursos teóricos, obtendo-se uma matériainformativa transmissível.Cada experiência origina problemas singulares que permitemref letir sobre conteúdos fundamentais na prática daarquitectura, que quando identificados e estudados contribuempara o processo de descoberta e evolução do propósitovocacional. As circunstâncias estudadas são então combinadase potenciadas, fazendo evoluir a matéria fundamental dadissertação, tornando-se mais do que referências porqueconfiguram despertadores de projecto.
Subject: Artes
Arts
URI: http://hdl.handle.net/10216/108391
Document Type: Dissertação
Rights: openAccess
Appears in Collections:FAUP - Dissertação

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