Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10216/106132
Author(s): Vasco Manuel Pérola Filipe
Title: Novos serviços cloud para publicidade dinâmica
Issue Date: 2017-07-19
Abstract: With the constant technological evolution that has occurred in recent years, and with information becoming increasingly globalized and with a higher level of consumption, advertising has played an increasing role in the revenue of television stations and other suppliers of audiovisual material . However, this globalization and ease of access to information makes targeted advertising difficult, which has diminished its effectiveness. In addition, there are also television contracts that oblige stations to limit the broadcast of content to a particular region.This need to present a personalized product almost instantaneously results in a greater emphasis on automation, namely in the detection and replacement of advertisements in real time.In this dissertation, a distributed application capable of identifying and replacing advertising segments in an audiovisual stream is then proposed.The prototype will be able to receive audio and video in real time and detect advertising segments, replacing them with other content, which may come from a stream or a file. The end result is a stream, with the least possible delay, where the initial advertising segments are replaced by more relevant ones.Taking into account the modularity of this project, it will be possible to add or remove components depending on the use case, enabling solutions not only in advertising but also in the transmission and editing of video and audio in the cloud.
Description: Com a constante evolução tecnológica que se tem verificado nos últimos anos, e com a informação a ser cada vez mais globalizada e com um nível de consumo mais elevado, a publicidade tem tido um papel crescente na receita das estações televisivas e outros fornecedores de material audiovisual. No entanto, esta globalização e facilidade de acesso a informação torna difícil a publicidade direcionada, o que diminuiu a eficácia da mesma. Para além disso, existem ainda contratos televisivos que obrigam as estações a limitar a emissão de conteúdo a uma determinada região.Esta necessidade de apresentar um produto personalizado e de forma quase instantânea resulta numa maior aposta na automatização, nomeadamente na deteção e substituição de anúncios publicitários em tempo real.Nesta dissertação é então proposta uma aplicação distribuída capaz de identificar e substituir segmentos de publicidade numa stream audiovisual. O protótipo será capaz de receber áudio e vídeo em tempo real e detetar segmentos publicitários, substituindo-os por outro conteúdo, podendo este ser proveniente de uma stream ou de um ficheiro. O resultado final é uma stream, com o menor atraso possível, onde os segmentos publicitários iniciais são substituídos por outros mais relevantes.Tendo em conta a modularidade deste projeto, será possível adicionar ou remover componentes consoante o caso de uso, possibilitando soluções não só na área da publicidade, mas também na transmissão e edição de vídeo e áudio na cloud.
Subject: Engenharia electrotécnica, electrónica e informática
Electrical engineering, Electronic engineering, Information engineering
URI: http://hdl.handle.net/10216/106132
Document Type: Dissertação
Rights: openAccess
Appears in Collections:FEUP - Dissertação

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
203485.pdfNew Cloud Services for Dinamic Advertising1.21 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.