Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10216/20604
Author(s): Carneiro, Ana Isabel Ribeiro
Title: Using Web Data for Measuring the Effectiveness of an E-Commerce Site
Publisher: Faculdade de Economia da Universidade do Porto
FEP
Issue Date: 2009-05-28
Abstract: An electronic commerce web site is successful if it achieves the purpose why it was created. Being successful is a necessary condition for the continuity of the business. For a company owning an e-commerce site it is not enough to know that they are selling and making a profit out of their activity; it is important to understand how they are doing it and how they can improve in order to do better and fight the competition. In this dissertation we apply the measure of the success of a web site to a real case, determining the pages which are not so successful and need a little more attention. We then determine the success measures within the customer sessions, understanding what are the more problematic pages among the buying customers. We segment the customers according to sales and navigation behaviour; this allows us to define customized marketing approaches. We make a comparison between the sales data and the success data; subsequently we determine outliers.
Description: Análise de Dados e Sistemas de Apoio à Decisão
Master in Data Analysis and Decision Support Systems
Um site de comércio electrónico tem sucesso se atinge o objectivo para o qual foi criado. Ter sucesso é uma condição necessária para a continuidade do negócio. Para uma empresa que possui um site de comércio electrónico não é suficiente saber que estão a vender e a lucrar com a sua actividade, é também importante compreender como é que o estão a fazer e como é que se podem modernizar no sentido de fazerem face à concorrência. Nesta dissertação aplicamos a medição do sucesso de um site a um caso real, determinando as páginas que não têm tanto sucesso e que precisam de um pouco de mais atenção. Determinamos também as medidas de sucesso entre as sessões dos clientes, tentando compreender quais são as páginas mais problemáticas entre os clientes que compram produtos no site. Segmentamos ainda os clientes de acordo com vendas e comportamento de navegação; isto permite-nos definir abordagens de marketing personalizadas. Fazemos ainda uma comparação entre dados de vendas e medidas de sucesso, determinando de seguida os outliers.
Subject: INFORMÁTICA
Porto
URI: http://hdl.handle.net/10216/20604
Document Type: Dissertação
Rights: openAccess
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