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https://hdl.handle.net/10216/114355
Author(s): | Ana Margarida dos Santos Pessoa |
Title: | Gaming as Performance |
Issue Date: | 2018-07-23 |
Abstract: | The inclusion of game elements in media provides great potential and artistic challenges. This project aims to understand and explore the potential and artistic challenges opened by the inclusion of elements of game in the media. We will try to study conceptual aspects, with a focus on the action, that help us to understand how the player gets involved with the game system, studying later the convergences of this involvement with what is developed with musical instruments.This way, through the perspective of an action-based structure, it is intended to reuse very particular components of video games to allow a form of artistic expression.The purpose of this project aims to understand the possibilities of using game elements in the artistic-musical context and intends to develop audiovisual tools using rapid prototyping software of musical interactions.The methodology used in this study was guided by a literature review, followed by an experiment and data collection.This contextualization and data analysis allowed us to obtain a series of implications that should be considered in future work. |
Description: | A inclusão de elementos de jogo em media proporciona grandes potenciais e desafios artísticos. Este projeto tem como intuito compreender e explorar o potencial e os desafios artísticos abertos pela inclusão de elementos de jogo nos media. Procuraremos estudar aspetos concetuais, com um foco na ação, que nos ajudem a perceber como é que o jogador se envolve com o sistema de jogo, estudando posteriormente as convergências deste envolvimento com o que se desenvolve com instrumentos musicais.Desta forma, através da perspetiva de uma estrutura baseada em ação, pretende-se reutilizar componentes muito particulares dos videojogos para permitir uma forma de expressão artística.O objetivo deste projeto visa compreender as possibilidades de utilizar elementos de jogo no contexto artístico-musical e pretende desenvolver ferramentas audiovisuais utilizando software de prototipagem rápida de interações musicais.A metodologia utilizada neste estudo foi direcionada por uma revisão de literatura, seguido de um experimento e recolha de dados.Esta contextualização e análise de dados permitiu-nos obter uma série de implicações que deverão ser consideradas em trabalhos futuros. |
Subject: | Outras ciências da engenharia e tecnologias Other engineering and technologies |
Scientific areas: | Ciências da engenharia e tecnologias::Outras ciências da engenharia e tecnologias Engineering and technology::Other engineering and technologies |
TID identifier: | 202112268 |
URI: | https://repositorio-aberto.up.pt/handle/10216/114355 |
Document Type: | Dissertação |
Rights: | openAccess |
Appears in Collections: | FEUP - Dissertação |
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