Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10216/114102
Author(s): Filipe Duarte Araújo Pereira
Title: Procurement and Benchmark - Order Management System With Main Goal to Access the Tools Available in the Market that Better Fits the Oracle Retail Suite
Issue Date: 2018-07-11
Abstract: The retail branch, just like most branches, has been constantly changing over the years, especially due to major technological improvements, which opens a door to new ways of developing capabilities in order to gain market advantage, presenting a completely different skyline from a couple decades ago.That said, one of the sections that has been getting more attention in the last few years and has been getting more and more importance is the customer experience. Meeting customer needs has never been so critical for companies to remain competitive in the market. For this reason, it is practically mandatory to use tools that support this plan, especially in large-scale retailers spread over large areas, where the quantity of information to be treated is nearly endless and impossible to take the best advantage of, without tools well optimized That allow to agglomerate and analyse all information collected and even suggest actions to perform in order to please the customer and assure his satisfaction.This document seeks to analyse the main tools that facilitate this kind of information processing and that suits retailers' interaction with their customers in a unique way that allows the retailer to see each customer as one, through all channels of contact and service to their needs. Checking which ones are better prepared, not only to deal with current needs of the client, but also with new trends that may arise in this aspect.
Description: O ramo do retalho, assim como a maioria dos outros ramos, tem estado em constante mudança ao longo dos anos, especialmente devido a grandes avanços tecnológicos, que abrem as portas a novas maneiras de evoluir as capacidades de modo a ganhar a vantagem no mercado, apresentando uma silhueta completamente diferente do que era há umas décadas atrás.Assim sendo, um dos vetores para o qual se tem virado mais atenção nos últimos anos e que apresenta cada vez mais importância no mercado, é o de interação com cliente. Atender as necessidades do cliente nunca foi tão crítico para as empresas se manterem competitivas no mercado. Para isso, é praticamente obrigatória a utilização de ferramentas que auxiliem esse plano, especialmente em retalhistas de grande escala espalhados por grandes áreas, na qual a quantidade informação a ser tratada é interminável e da qual se torna impossível tirar o melhor partido sem ferramentas bem otimizadas que permitam aglomerar e analisar toda a informação recolhida e até mesmo sugerir ações a tomar de maneira a agradar ao consumidor e garantir a sua satisfação.Este documento procura analisar as principais ferramentas que facilitam o tratamento de informação e que permitem aos retalhistas interagir com os seus clientes de uma maneira única que permite ao retalhista ver o cliente como um só através de todos os canais de contacto e atender ás suas necessidades. Verificando quais as mais preparadas não só para lidar com as necessidades atuais do cliente, mas também com novas tendências que possam surgir nessa vertente.
Subject: Engenharia electrotécnica, electrónica e informática
Electrical engineering, Electronic engineering, Information engineering
Scientific areas: Ciências da engenharia e tecnologias::Engenharia electrotécnica, electrónica e informática
Engineering and technology::Electrical engineering, Electronic engineering, Information engineering
TID identifier: 202114449
URI: https://repositorio-aberto.up.pt/handle/10216/114102
Document Type: Dissertação
Rights: embargoedAccess
License: https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
Embargo End Date: 2020-07-10
Appears in Collections:FEUP - Dissertação

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