Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10216/84105
Author(s): José Tadeu Pinto Marques
Title: Fidelização e Ofertas em Realidade Aumentada
Issue Date: 2014-07-16
Abstract: The previlege of studying and pursuing a course of studies, that incentivates investigation, and the research opportunities that now exist leat to a continuosly increasing in technology development, visible every day. From the past recent years, to the present, smartphones emerged and nowadays are part of the everyday life of most of the World's population. It is therefore important to take advantage of this feature to develop it, and even more for a company to be able to insert themselves into the market and compete on it.The same way that smartphones have grown in recent years, it is now emerging the augmentedreality. This is recent, and still not much explored, and certainly will have an important role in the society's future. It then becomes crucial to realize where we can intervene in this area, so as not to lose the momentum that the community develops.Given this reality, it is important for a company that works with dicount coupons and loyalty to remain innovative and therefore invest in these two major areas. Thus, in this report will be addressed one way to show new discout coupons through augmented reality to the smartphones of as many people as possible.To do this, it will be studied 2 dimension positioning systems, both in indoor and outdoor. It will as well be studied 3 dimension situations, and for that the altitude that an user is in comparison to sea level will be measured.The orientation will also be studied, to know where is the user facing in order to know wherewill the information, that you want to show in the screen, be shown. To perform the proposed work, it is essential to work with the agumented reality concept. Then, it will be presented some useful technologies to the work, as well as some already existing aplications with similar functionalities and interesting for the proposed theme in this report. Next, a solution will be succinctly presented. That is, according to the study made in the state of art, it will be shared what is going to be used in each topic. Finally, some tests will be exposed related with the developed application and then a conclu-sion about the work done will be made.
Description: O previlégio de estudar e prosseguir um ciclo de estudos, que apela à investigação, e as opor-tunidades de investigação que hoje em existem levam a uma cada vez maior evolução tecnológica,visível no dia-a-dia. Dos anos mais recentes, até agora, surgiram ossmartphonesque hoje em diafazem parte do quotidiano de um grande parte da população a nível Mundial. Torna-se portanto importante aproveitar este recurso para o desenvolver, e ainda mais para uma empresa, para poder inserir-se no mercado.Da mesma forma que ossmartphonescresceram nos últimos anos, está agora em emersão arealidade aumentada. Esta é recente, ainda não muito explorada, e certamente passará por aqui ofuturo da sociedade. Então torna-se fulcral perceber onde podemos intervir, nessa área, por formaa não perder o ritmo a que a comunidade se desenvolve.Face a esta realidade, é importante para uma empresa que trabalha com cupões de desconto efidelidade manter-se inovadora e por isso, investir nestas 2 grandes áreas.Assim, neste relatório será abordada uma forma de conseguir trazer propostas de fidelizaçãoatravés da realidade aumentada até aossmartphonesdos diversos utilizadores da aplicação.Para tal, serão estudados os temas de posicionamento em 2 dimensões, tanto a nível deindoorcomo deoutdoor, bem como de 3 dimensões, sendo que para isso se vai falar de como medir aaltitude a que um utilizador se encontra relativamente ao nível do mar.A orientação será também estudada, para se saber para onde está o utilizador virado, por formaa saber onde serão apresentadas as informações que se pretende exibir no ecrã dosmartphone.Para a realização do proposto, é preciso trabalhar com o conceito de realidade aumentada.Então, serão apresentadas algumas tecnologias pertinentes para o trabalho, bem como algumasaplicações já existentes com funcionalidades parecidas e interessantes para o tema proposto nesterelatório.De seguida, será apresentada de forma sucinta uma proposta de solução. Isto é, de acordo como estudado no estado de arte, falar-se-á aqui o que vai ser utilizado em cada um dos tópicos de interesse.Por fim, serão expostos alguns testes realizados com a aplicação desenvolvida e de seguida será elaborada uma conclusão sobre o trabalho realizado.
Subject: Engenharia electrotécnica, electrónica e informática
Electrical engineering, Electronic engineering, Information engineering
Scientific areas: Ciências da engenharia e tecnologias::Engenharia electrotécnica, electrónica e informática
Engineering and technology::Electrical engineering, Electronic engineering, Information engineering
TID identifier: 201310481
URI: https://repositorio-aberto.up.pt/handle/10216/84105
Document Type: Dissertação
Rights: openAccess
License: https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/
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