Search


Current filters:


Start a new search
Add filters:

Use filters to refine the search results.


Results 1-10 of 21 (Search time: 0.041 seconds).
Item hits:
Issue DateTitleAuthor(s)Type
2002Constructing professional identities in portuguese primary school teachersAmélia LopesArtigo em Revista Científica Internacional
2004Envolvimento na gestão do currículo de formação inicial e identidades profissionais no ensino primário portuguêsAmélia Lopes; Fátima Pereira; Manuel António; Elisabete Ferreira; Cristina Sousa; Rosália RochaArtigo em Revista Científica Internacional
2015Climas de formação: construção de um quadro conceitual adequado ao estudo da formação de profissionais na educação superior = Education climates: construction of a conceptual frameworksuitable to study the training of professionals in higher education = Climas de formación: construcción de un cuadro conceptual adecuado al estudio de la formación de profesionales en la educación superiorLeanete Dotta; Amélia LopesArtigo em Revista Científica Internacional
2014Contributions to the empirical study of immediacy in the pedagogical relationship through self-narrativesJoana Manarte; Amélia Lopes; Fátima PereiraArtigo em Revista Científica Internacional
2012Everyday life and everyday learning: the ways in wich pre-service teacher education curriculum can encourage personal dimensions of teacher identityAmélia Lopes; Fátima PereiraArtigo em Revista Científica Internacional
2007La construcción de identidades docentes como constructo de estructura y dinámica sistémicas: argumentación y virtualidades teóricas y prácticasAmélia LopesArtigo em Revista Científica Internacional
2014Potencialidades da investigação narrativa na construção de uma investigação-ação-expressão dramática e desenvolvimento profissional de educadores/as de infânciaManuel Neiva; Amélia Lopes; Fátima PereiraArtigo em Revista Científica Internacional
2012As configurações identitárias dos educadores de infância do setor público e do setor privado na primeira década do séc. XXI = Identity configurations of preschool teachers in public and private sectors during the first decade of the 21st centuryMargarida Marta; Amélia LopesArtigo em Revista Científica Internacional
2013For a dialectical and communication-related identity in nursingAmélia LopesArtigo em Revista Científica Internacional
2014Building communities in higher education: the case of nursingNicola Andrew; Amélia Lopes; Maria de Fátima Pereira; Ilda LimaArtigo em Revista Científica Internacional