Search


Current filters:

Start a new search
Add filters:

Use filters to refine the search results.


Results 1-10 of 92 (Search time: 0.026 seconds).
Item hits:
Issue DateTitleAuthor(s)Type
2015Políticas de formação inicial de professores em Portugal no Processo de Bolonha: uma análise intrainstitucional a partir de práticas de formação = Initial teacher education policies in Portugalin the Bologna Process: an intra-institutional analysis based on training practicesFátima Sousa-Pereira; Carlinda Leite; José Melo de CarvalhoArtigo em Revista Científica Internacional
2015Os desafios das TIC para a formação inicial de professores: uma análise da agenda internacional e suas influências nas políticas portuguesas = The ICT challenges on initial teacher education: an analysis of the international agenda and its influence on portuguese policiesRosana Martínez; Carlinda Leite; Angélica MonteiroArtigo em Revista Científica Internacional
2017Políticas de formação inicial de professores, em Portugal, decorrentes de Bolonha: posições da comunidade científicaAna Rita Leal; Carlinda LeiteArtigo em Revista Científica Internacional
2018Políticas curriculares em Portugal: fronteiras e tensões entre prescrição, autonomia e flexibilidadeAdriana Cavalcanti dos Santos; Carlinda LeiteArtigo em Revista Científica Internacional
2015Analysing curriculum development through schools' external evaluation: the guidelines in Portugal and EnglandCarla Figueiredo; Carlinda Leite; Preciosa FernandesArtigo em Revista Científica Internacional
2018Percepções dos docentes sobre a vivência da interdisciplinaridade nas práticas docentes universitárias em Portugal e no Brasil = Teachers perceptions about interdisciplinary university teaching practices in Portugal and BrazilMaria de Fátima Gomes da Silva; Carlinda LeiteArtigo em Revista Científica Internacional
2019Políticas de currículo em Portugal: concepções e práticasAdriana Cavalcanti dos Santos; Carlinda LeiteArtigo em Revista Científica Internacional
2017Avaliação externa de escolas: do discurso às práticas: uma análise focada em Portugal e em InglaterraCarla Figueiredo; Carlinda Leite; Preciosa FernandesArtigo em Revista Científica Internacional
2014Trabalho colaborativo: um conceito polissêmico = Collaborative work: a polysemic conceptCarmem Lúcia Lascano Pinto; Carlinda LeiteArtigo em Revista Científica Internacional
2014Curriculum contextualization: a comparative analysis of meanings expressed in portuguese and english school evaluationCarlinda Leite; Preciosa Fernandes; Ana MourazArtigo em Revista Científica Internacional