Search


Current filters:


Start a new search
Add filters:

Use filters to refine the search results.


Results 1-10 of 47 (Search time: 0.241 seconds).
Item hits:
Issue DateTitleAuthor(s)Type
2013Students' individual and collective efficacy: joining together two sets of beliefs for understanding academic achievementSílvia Pina Neves; Luísa Faria; Hannu RätyArtigo em Revista Científica Internacional
2003Questionário de atribuições e dimensões causais: qualidades psicométricas no contexto escolar portuguêsA. Azevedo; Luísa FariaArtigo em Revista Científica Internacional
2006Escala de concepções pessoais de inteligência (ECPI): contributos para a validade de construto através da análise factorial confirmatóriaSílvia Pina Neves; Luísa FariaArtigo em Revista Científica Internacional
2016Measuring parental and family efficacy beliefs of adolescents' parents: cross-cultural comparisons in Italy and PortugalMarisa Costa; Luísa Faria; Guido Alessandri; Vittorio CapraraArtigo em Revista Científica Internacional
2000Educação e aprendizagem de adultos: avaliação do auto-conceito de competência cognitiva e da auto-aprendizagemN. Lima Santos; Luísa Faria; P. RuratoArtigo em Revista Científica Internacional
2009Validation of the emotional skills and competence questionnaire (ESCQ) in the portuguese academic contextLuísa Faria; Nelson Lima SantosArtigo em Revista Científica Internacional
2012Emotional intelligence in the portuguese academic context: validation studies of "The Emotional Skills and Competence Questionnaire" (ESCQ)Luísa Faria; Nelson Lima-SantosArtigo em Revista Científica Internacional
1996Atribuições causais em contexto escolar: estudos de validação de uma escala para os adolescentes portuguesesLuísa FariaArtigo em Revista Científica Internacional
2004Manifestações diferenciais do autoconceito no fim do ensino secundário portuguêsLuísa Faria; Ângela Sá AzevedoArtigo em Revista Científica Internacional
2015Incremental-entity personal conceptions of intelligence and individualism-collectivism in italian studentsAnnamaria Pepi; Marianna Alesi; Donatella Pecoraro; Luísa FariaArtigo em Revista Científica Internacional