Search


Current filters:
Start a new search
Add filters:

Use filters to refine the search results.


Results 1-10 of 68 (Search time: 0.027 seconds).
Item hits:
Issue DateTitleAuthor(s)Type
2000Educação e aprendizagem de adultos: avaliação do auto-conceito de competência cognitiva e da auto-aprendizagemN. Lima Santos; Luísa Faria; P. RuratoArtigo em Revista Científica Internacional
2012Emotional intelligence in the portuguese academic context: validation studies of "The Emotional Skills and Competence Questionnaire" (ESCQ)Luísa Faria; Nelson Lima-SantosArtigo em Revista Científica Internacional
2015The impact of emotional intelligence on academic achievement: a longitudinal study in portuguese secondary schoolAna Costa; Luísa FariaArtigo em Revista Científica Internacional
2016Cross-cultural invariance of Emotional Skills and Competence Questionnaire between Portugal and CroatiaAna Costa; Luísa Faria; Vladimir TaksicArtigo em Revista Científica Internacional
2008Individualismo-collettivismo e concezioni personali dell'intelligenza in adolescenti: uno studio cross-culturaleA. Pepi; Luísa Faria; M. AlesiArtigo em Revista Científica Internacional
2003Inteligência humana: abordagens biológicas e cognitivasLuísa FariaArtigo em Revista Científica Internacional
2017Parenting and parental involvement in secondary school: focus groups with adolescents' parentsMarisa Costa; Luísa FariaArtigo em Revista Científica Internacional
2003O auto-conceito no ensino secundário português: estudo das qualidades psicométricas do SDQ IIIA. Azevedo; Luísa FariaArtigo em Revista Científica Internacional
2006Personal conceptions of intelligence, self-esteem, and school achievement in Italian and Portuguese studentsAnnamaria Pepi; Luísa Faria; Marianna AlesiArtigo em Revista Científica Internacional
2018Concepções pessoais de competência e rendimento acadêmico: estudo longitudinal no ensino secundário português = Personal conceptions of competence and academic achievement: longitudinal study in portuguese secondary schoolJoana Stocker; Luísa FariaArtigo em Revista Científica Internacional