Search


Current filters:

Start a new search
Add filters:

Use filters to refine the search results.


Results 31-40 of 61 (Search time: 0.642 seconds).
Item hits:
Issue DateTitleAuthor(s)Type
2018Implicit theories of intelligence and academic achievement: a meta-analytic reviewAna Costa; Luísa FariaArtigo em Revista Científica Internacional
2003Abandono aprendido e risco psicossocial: estudo diferencial numa amostra da cidade do PortoN. Lima Santos; H. Ribeiro; Luísa FariaArtigo em Revista Científica Internacional
1998Perspectiva sócio-cognitiva da motivação: contributos teóricos e desenvolvimentos empíricosLuísa FariaArtigo em Revista Científica Internacional
2003Concepções pessoais de inteligência e atribuições ao esforço e à capacidade em contexto escolarLuísa FariaArtigo em Revista Científica Internacional
2008Validarea in contextul cultural românesc a chestionarului de individualism-colectivism al lui Shulruf, Hattie si Dixon (2003)Laura Chiochinã; Luísa FariaArtigo em Revista Científica Internacional
2016Emotional intelligence throughout portuguese secondary school: a longitudinal study comparing performance and self-report measuresAna Costa; Luísa FariaArtigo em Revista Científica Internacional
2005Conceptii personale asupra inteligentei: Un studiu de analizǎ factorialǎ confirmatorie cu adolescenti români si portugheziLaura Ciochinã; Luísa FariaArtigo em Revista Científica Internacional
2007La Scalla delle Concezioni Personali dell'Intelligenza: un confronto tra le caratteristiche psicometriche della versione portoghese e di quella italianaA. Pepi; Luísa Faria; M. AlesiArtigo em Revista Científica Internacional
2001Harter's self-perception profile for children adapted for use with young portuguese studentsLuísa FariaArtigo em Revista Científica Internacional
2006Studiu intercultural de validare preliminara a scalei de conceptii personale asupra inteligentei: SCPI = Estudo intercultural de validação preliminar da escala de concepções pessoais de inteligência: ECPIL. Ciochina; Luísa Faria; A. Pepi; M. AlesiArtigo em Revista Científica Internacional