Search


Current filters:
Start a new search
Add filters:

Use filters to refine the search results.


Results 51-60 of 89 (Search time: 0.731 seconds).
Item hits:
Issue DateTitleAuthor(s)Type
2017O trabalho de fim de curso como contributo para a formação inicial de professores: uma análise focada no Instituto Superior de Ciências da Educação (ISCED) de Cabinda, AngolaMaria Helena Canhici; Carlinda Leite; Preciosa FernandesArtigo em Revista Científica Internacional
2019Novos papéis e responsabilidade docente à luz das políticas educacionais e de formação de professores primários em MoçambiqueSanta Mónica Julião Mugime; Carlinda Leite; Feliciano M. MahalambeArtigo em Revista Científica Internacional
2019Política do perfil dos alunos à saída da escolaridade obrigatória e desafios para a formação de professores = Students profile leaving compulsory educationpolicy and challenges for teacher trainingFátima Sousa-Pereira; Carlinda LeiteArtigo em Revista Científica Internacional
2018Challenges of curricular contextualisation: teachers' perspectivesCarlinda Leite; Preciosa Fernandes; Carla FigueiredoArtigo em Revista Científica Internacional
2009Ser professor nos dias de hoje... Formar professores num mundo em mudançaCarlinda LeiteArtigo em Revista Científica Internacional
2018Uma tipologia para a compreensão da avaliação de escolas = A model to understanding school assessmentsCarla Figueiredo; Carlinda Leite; Preciosa FernandesArtigo em Revista Científica Internacional
2018Ethical education as a pillar of the future role of higher education: analysing its presence in the curricula of engineering coursesFátima Monteiro; Carlinda Leite; Cristina RochaArtigo em Revista Científica Internacional
2015Espaços vazios de formação: as TIC entre intenções, tensões e práticas na formação inicial de professoresRosana Martínez Barcellos; Carlinda Leite; Angélica MonteiroArtigo em Revista Científica Internacional
2013Teachers' role in curriculum design in Portuguese schoolsAna Mouraz; Carlinda Leite; Preciosa FernandesArtigo em Revista Científica Internacional
2018Mapping social justice perspectives and their relationship with curricular and schools evaluation practices: looking at scientific publicationsMarta Sampaio; Carlinda LeiteArtigo em Revista Científica Internacional