Search


Current filters:

Start a new search
Add filters:

Use filters to refine the search results.


Results 11-20 of 74 (Search time: 0.473 seconds).
Item hits:
Issue DateTitleAuthor(s)Type
2017Post-Bologna policies for teacher education in Portugal: tensions in building professional identitiesCarlinda Leite; Preciosa Fernandes; Fátima Sousa-PereiraArtigo em Revista Científica Internacional
2012A articulação curricular como sentido orientador dos projetos curricularesCarlinda LeiteArtigo em Revista Científica Internacional
2015Analysing curriculum development through schools' external evaluation: the guidelines in Portugal and EnglandCarla Figueiredo; Carlinda Leite; Preciosa FernandesArtigo em Revista Científica Internacional
2019Apresentação: currículo e avaliação da aprendizagem: políticas e práticas na sua relação com a melhoriaCarlinda Leite; Preciosa Fernandes; Paulo MarinhoArtigo em Revista Científica Internacional
2018Percepções dos docentes sobre a vivência da interdisciplinaridade nas práticas docentes universitárias em Portugal e no Brasil = Teachers perceptions about interdisciplinary university teaching practices in Portugal and BrazilMaria de Fátima Gomes da Silva; Carlinda LeiteArtigo em Revista Científica Internacional
2019Políticas de currículo em Portugal: concepções e práticasAdriana Cavalcanti dos Santos; Carlinda LeiteArtigo em Revista Científica Internacional
2016TIC y formación inicial de maestros: oportunidades y problemas desde la perspectiva de estudiantes = ICT and initial teacher training: students views on opportunities and problemsRosana Martínez; Carlinda Leite; Angélica MonteiroArtigo em Revista Científica Internacional
2017Avaliação externa de escolas: do discurso às práticas: uma análise focada em Portugal e em InglaterraCarla Figueiredo; Carlinda Leite; Preciosa FernandesArtigo em Revista Científica Internacional
2013O lugar da educação para a cidadania no sistema educativo português: perspetivas de docentes de uma escola TEIP = The place of citizenship education in the portuguese educational system: perspectives of teachers from a TEIP schoolCarlinda Leite; Preciosa Fernandes; Sofia Marques da SilvaArtigo em Revista Científica Internacional
2019National curriculum vs curricular contextualisation: teachers' perspectivesCarlinda Leite; Preciosa Fernandes; Carla FigueiredoArtigo em Revista Científica Internacional