Search


Current filters:

Start a new search
Add filters:

Use filters to refine the search results.


Results 1-10 of 54 (Search time: 0.036 seconds).
Item hits:
Issue DateTitleAuthor(s)Type
2002Constructing professional identities in portuguese primary school teachersAmélia LopesArtigo em Revista Científica Internacional
2018(Re) thinking emotions in visual education activities: student' experiencesSilvia Casian; Amélia Lopes; Fátima PereiraArtigo em Revista Científica Internacional
2009Teachers as professionals and teachers' identity construction as an ecological construct: an agenda for research and training drawing upon a biographical research processAmélia LopesArtigo em Revista Científica Internacional
2004Envolvimento na gestão do currículo de formação inicial e identidades profissionais no ensino primário portuguêsAmélia Lopes; Fátima Pereira; Manuel António; Elisabete Ferreira; Cristina Sousa; Rosália RochaArtigo em Revista Científica Internacional
2015Climas de formação: construção de um quadro conceitual adequado ao estudo da formação de profissionais na educação superior = Education climates: construction of a conceptual frameworksuitable to study the training of professionals in higher education = Climas de formación: construcción de un cuadro conceptual adecuado al estudio de la formación de profesionales en la educación superiorLeanete Dotta; Amélia LopesArtigo em Revista Científica Internacional
2014Contributions to the empirical study of immediacy in the pedagogical relationship through self-narrativesJoana Manarte; Amélia Lopes; Fátima PereiraArtigo em Revista Científica Internacional
2007Initial teacher education curricula, basic professional identities and professional trajectory | Currículos de formación inicial identidades profesionales de base y trayectoria profesionalAmélia Lopes; Fátima Pereira; Cristina Sousa; Ana Maria Carolino; Rafael TormentaArtigo em Revista Científica Internacional
2015Being a teacher educator: professional identities and conceptions of professional educationFátima Pereira; Amélia Lopes; Margarida MartaArtigo em Revista Científica Internacional
2018A construção de si como investigador: reflexões sobre os processos deformação pós-graduada = The construction of the self as a researcher: reflections on the process ofpost-graduate trainingAmélia Lopes; Isabel MenezesArtigo em Revista Científica Internacional
2012Everyday life and everyday learning: the ways in wich pre-service teacher education curriculum can encourage personal dimensions of teacher identityAmélia Lopes; Fátima PereiraArtigo em Revista Científica Internacional