Search


Current filters:




Start a new search
Add filters:

Use filters to refine the search results.


Results 11-17 of 17 (Search time: 0.02 seconds).
Item hits:
Issue DateTitleAuthor(s)Type
2014The research-teaching nexus in nurse and teacher education: contributions of an ecological approach to academic identities in professional fieldsAmélia Lopes; Pete Boyd; Nicola Andrew; Maria de Fátima PereiraArtigo em Revista Científica Internacional
2015The curriculum question in doctoral educationGabriela González-Ocampo; Margaret Kiley; Amélia Lopes; Janice Malcolm; Isabel Menezes; Ricardo Morais; Viivi VirtanenArtigo em Revista Científica Internacional
2011As narrativas de formação nos processos formativos de professores como dispositivo para a reflexão sobre a aprendizagem da docência na educação de jovens e adultosNatal Fernandes; Amélia LopesArtigo em Revista Científica Internacional
2012Everyday life and everyday learning: the ways in which pre-service teacher education curriculum can encourage personal dimensions of teacher identityAmélia Lopes; Fátima PereiraArtigo em Revista Científica Internacional
2010Pre-service teacher training, primary teachers' identities and school workAmélia Lopes; Rafael TormentaArtigo em Revista Científica Internacional
2013Investigação narrativa, formação inicial de professores e autonomia dos estudantes: uma revisão de literatura = Narrative inquiry, initial teacher training and students' autonomy: a literature reviewLeanete Dotta; Amélia LopesArtigo em Revista Científica Internacional
2014La transición y el proceso de adaptación en la educación superior: un estudio con estudiantes de una escuela de enfermería y de una escuela de educación = The transition and adaptation process in higher education: a study with students from a school of nursing and a school of educationRita Sousa; Amélia Lopes; Elisabete FerreiraArtigo em Revista Científica Internacional