Search


Current filters:


Start a new search
Add filters:

Use filters to refine the search results.


Results 11-18 of 18 (Search time: 0.034 seconds).
Item hits:
Issue DateTitleAuthor(s)Type
2013Students' individual and collective efficacy: joining together two sets of beliefs for understanding academic achievementSílvia Pina Neves; Luísa Faria; Hannu RätyArtigo em Revista Científica Internacional
2012Desenvolvimento intraindividual das concepções pessoais de competência ao longo do ensino secundárioJoana Stocker; Luísa FariaArtigo em Revista Científica Internacional
2016Measuring parental and family efficacy beliefs of adolescents' parents: cross-cultural comparisons in Italy and PortugalMarisa Costa; Luísa Faria; Guido Alessandri; Vittorio CapraraArtigo em Revista Científica Internacional
2011Individualism-collectivism and personal conceptions of intelligence: guidelines of an intervention plan in the Romanian and Portuguese educational contextsLaura Ciochinã; Luísa FariaArtigo em Revista Científica Internacional
2017Educación social y emocional revisitada: perspectivas sobre la práctica en la escuela portuguesaAna Costa; Luísa FariaArtigo em Revista Científica Internacional
2011Measuring collectivism and individualism in the third millenniumBoaz Shulruf; Marianna Alesi; Laura Ciochinã; Luísa Faria; John Hattie; Fu Hong; Anna-Maria Pepi; David WatkinsArtigo em Revista Científica Internacional
2018Implicit theories of intelligence and academic achievement: a meta-analytic reviewAna Costa; Luísa FariaArtigo em Revista Científica Internacional
2019Papel da inteligência emocional, felicidade e flow no desempenho académico e bem-estar subjetivo em contexto universitário = The role of emotional intelligence, happiness and flow on academic achievement and subjective well-being in the university contextHelena Moutinho; André Monteiro; Ana Costa; Luísa FariaArtigo em Revista Científica Internacional