Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10216/131642
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorBárbara Oliveira Santos
dc.date.accessioned2022-09-11T05:46:46Z-
dc.date.available2022-09-11T05:46:46Z-
dc.date.issued2020-12-14
dc.date.submitted2021-01-15
dc.identifier.othersigarra:437664
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10216/131642-
dc.descriptionEsta dissertação foca-se na cinematografia de Wes Anderson e investiga a sua relação com a arquitetura. O cinema é uma arte que, devido ao seu atual fácil acesso, abre portas a inúmeras possibilidades de utilização que permitem identificar, conhecer, imaginar e testar a arquitetura. Wes Anderson é um cineasta que se mostra em grande parte muito ligado à arquitetura e aos seus temas de composição. Esta dissertação pretende estabelecer uma relação entre a arquitetura e o cinema, não só nas medidas de compreensão do espaço e dos seus temas de composição, mas também na experiência pessoal do espetador ao incluí-lo no espaço fílmico através das técnicas de filmagem. Adicionalmente, investiga a ideia de representação da arquitetura e o conceito de habitar em ambas áreas. Esta dissertação pretende contribuir para a informação e discussão disciplinar destes temas.
dc.description.abstractThis dissertation focuses on the cinematography of Wes Anderson's cinema and investigates its relationship with architecture. Cinema is an art that, due to its current easy access, opens doors to countless possibilities of use that allow identifying, knowing, imagining and testing architecture. Wes Anderson a filmmaker who is very attached to architecture and its composition themes. This dissertation aims to establish a relationship between architecture and cinema, not only in the measures of understanding the space and its composition themes, but also in the personal experience of the spectator by including it in the film space through the filming techniques. It investigates the idea of representation of architecture and the concept of living in both areas. This dissertation aims to contribute to the information and disciplinary discussion of these topics.
dc.language.isopor
dc.rightsopenAccess
dc.subjectArtes
dc.subjectArts
dc.titleHabitar o Cinema, Filmar a Arquitetura: os modos de ver arquitetura
dc.typeDissertação
dc.contributor.uportoFaculdade de Arquitectura
dc.identifier.tid202630838
dc.subject.fosHumanidades::Artes
dc.subject.fosHumanities::Arts
thesis.degree.disciplineMestrado Integrado em Arquitetura
thesis.degree.grantorFaculdade de Arquitectura
thesis.degree.grantorUniversidade do Porto
thesis.degree.level1
Appears in Collections:FAUP - Dissertação

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
437664.pdfHabitar o Cinema, Filmar a Arquitetura: os modos de ver arquitetura53.25 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.