Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10216/125383
Author(s): Duarte, Isabel Margarida
Carvalho, Ângela
Baptista, Laura Cardoso
Title: Conversa oral informal, negociação do sentido e linguagem vaga no ensino de PLE
Issue Date: 2016
Abstract: The purpose of this study was to explore the advantages of understanding linguistic phenomena of colloquial forms expressed and registered in beginner-level students of Portuguese as a Foreign Language. Recorded conversations between native speakers (NSs) of European Portuguese (PEC) and non-native speakers (NNSs) of the A1.2 level were analysed to 1) verify the presence of vague language (VL) and evaluate its significance; 2) compare its use between NSs and NNSs; 3) determine if its use compromises communication; and 4) evaluate factors that influence its use. This study was designed to verify our hypothesis without claim to general validity.
Description: O objetivo deste estudo foi explorar as vantagens de compreender fenómenos linguísticos típicos do registo coloquial em estudantes de Português Língua Estrangeira, nível inicial. Foram analisadas as conversas gravadas entre os falantes nativos do português europeu (PEC) e não-nativos (NNS) do nível A1.2 para: 1) verificar a presença de linguagem vaga (VL) e avaliar o seu significado; 2) comparar a sua utilização entre NSs e NNSs; 3) determinar se o seu uso compromete a comunicação; e 4) avaliar fatores que condicionam o seu uso. Este estudo foi concebido para verificar a nossa hipótese sem pretender generalizações.
Subject: Humanidades
Humanities
URI: https://hdl.handle.net/10216/125383
Source: Cartografías del Portugués: Lengua, Literatura, Cultura y Didáctica en los Espacios Lusófonos / Actas del IV Congreso Internacional de la SEEPLU
Document Type: Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Rights: restrictedAccess
Appears in Collections:FLUP - Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
248326.pdf
  Restricted Access
354.62 kBAdobe PDF    Request a copy from the Author(s)


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.