Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10216/107638
Author(s): Catarina Alexandra Félix Braga Ramos
Title: Conceção e promoção da venda de serviços de gestão do desempenho.
Issue Date: 2017-10-19
Abstract: Human capital is such a valuable resource for today's organizations that it is of the utmost importance that they are aligned with management, culture and its objectives.This study aims to study, develop and promote a competency-based performance appraisal system for a consulting firm.To accomplish this goal, a literature review on competencies, competency management and performance evaluation is done, which includes the presentation of several performance evaluation tools. This work was oriented in an action-research methodology and based on qualitative analysis tools, such as documentation analysis and informal conversations with company employees.This report ends with the presentation of the main conclusions of the internship, which describes the effectiveness or not of the AD system developed as well as the description of the tasks performed during the internship. The main limitations of the study and system are also presented.
Description: Sendo o capital humano um "recurso" tão valioso para as organizações atuais é de elevada importância que estes se encontrem alinhados com a gestão, cultura e os seus objetivos.O presente trabalho tem como objetivo o estudo, desenvolvimento e promoção de um sistema de avaliação de desempenho (AD) por competências para uma empresa de consultoria.Para concretização de tal objetivo, é feita uma revisão de literatura sobre competências, gestão por competências e avaliação de desempenho, que incluí a apresentação de diversas ferramentas de avaliação de desempenho. Este trabalho seguiu uma metodologia de investigação-ação envolvendo a recolha de dados através de instrumentos de análise qualitativa, como análise de documentação e entrevistas e reuniões informais com os colaboradores da empresa.O presente relatório termina com a apresentação das principais conclusões do estágio, onde é discutida a eficácia (ou não) do sistema de AD desenvolvido assim como é feita a descrição das tarefas realizadas durante o estágio. São apresentadas também as principais limitações do estudo e sistema.
Subject: Economia e gestão
Economics and Business
Scientific areas: Ciências sociais::Economia e gestão
Social sciences::Economics and Business
TID identifier: 201926865
URI: https://repositorio-aberto.up.pt/handle/10216/107638
Document Type: Relatório de Estágio
Rights: openAccess
Appears in Collections:FEP - Relatório de Estágio

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
217141.pdfConceção de um sistema de gestão de desempenho para uma empresa que presta serviços de consultoria de recursos humanos2 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.