Utilize este identificador para referenciar este registo:
https://hdl.handle.net/10216/107043
Autor(es): | Bertil P. Marques Jaime E. Villate Carlos Vaz Carvalho |
Título: | Applying the UTAUT model in engineering higher education: Teacher's technology adoption |
Data de publicação: | 2011 |
Resumo: | Many research theories try to explain the adoption/rejection of technology by the users. One of them focuses on the study of the acceptance and the intention of its use and it is named Unified Theory of Acceptance and Use of Technology (UTAUT). The main goal of this article is to model the verification of the adequacy of UTAUT to the use of information technologies (IT) in pedagogical processes in Higher Education (HE). A research methodology centered on the analysis of the use of the e-learning platform in the Instituto Superior de Engenharia do Porto (ISEP) has been developed in order to validate the factors in that context. |
Assunto: | Tecnologia da informação, Ciências da educação Information technology, Educational sciences |
Áreas do conhecimento: | Ciências sociais::Ciências da educação Social sciences::Educational sciences |
URI: | https://hdl.handle.net/10216/107043 |
Fonte: | CISTI 2011 - Conferência Ibérica de Sistemas e Tecnologias de Informação |
Tipo de Documento: | Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional |
Condições de Acesso: | openAccess |
Aparece nas coleções: | FEUP - Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional |
Ficheiros deste registo:
Ficheiro | Descrição | Tamanho | Formato | |
---|---|---|---|---|
61023.pdf | Applying the UTAUT model in Engineering Higher Education: Teacher's Technology Adoption | 127 kB | Adobe PDF | Ver/Abrir |
Todos os registos no repositório estão protegidos por leis de copyright, com todos os direitos reservados.