Utilize este identificador para referenciar este registo: https://hdl.handle.net/10216/107043
Autor(es): Bertil P. Marques
Jaime E. Villate
Carlos Vaz Carvalho
Título: Applying the UTAUT model in engineering higher education: Teacher's technology adoption
Data de publicação: 2011
Resumo: Many research theories try to explain the adoption/rejection of technology by the users. One of them focuses on the study of the acceptance and the intention of its use and it is named Unified Theory of Acceptance and Use of Technology (UTAUT). The main goal of this article is to model the verification of the adequacy of UTAUT to the use of information technologies (IT) in pedagogical processes in Higher Education (HE). A research methodology centered on the analysis of the use of the e-learning platform in the Instituto Superior de Engenharia do Porto (ISEP) has been developed in order to validate the factors in that context.
Assunto: Tecnologia da informação, Ciências da educação
Information technology, Educational sciences
Áreas do conhecimento: Ciências sociais::Ciências da educação
Social sciences::Educational sciences
URI: https://hdl.handle.net/10216/107043
Fonte: CISTI 2011 - Conferência Ibérica de Sistemas e Tecnologias de Informação
Tipo de Documento: Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Condições de Acesso: openAccess
Aparece nas coleções:FEUP - Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional

Ficheiros deste registo:
Ficheiro Descrição TamanhoFormato 
61023.pdfApplying the UTAUT model in Engineering Higher Education: Teacher's Technology Adoption127 kBAdobe PDFThumbnail
Ver/Abrir


Todos os registos no repositório estão protegidos por leis de copyright, com todos os direitos reservados.