Browsing by Author Teresa Limpo

Jump to: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
or enter first few letters:  
Showing results 1 to 20 of 57  next >
Issue DateTitleAuthor(s)Type
2022A pilot study testing the effectiveness of a mindfulness‑based program for portuguese school childrenAna Magalhães; Tânia Nunes; Inês Soeiro; Rui Rodrigues; António Coelho; Marisa Pinheiro; São Luís Castro; Teresa Leal; Teresa LimpoArtigo em Revista Científica Internacional
2020A review of mindfulness-based apps for childrenAndreia Nunes; São Luís Castro; Teresa LimpoArtigo em Revista Científica Internacional
2019Acceptance of mobile health applications: examining key determinants and moderatorsAndreia Nunes; Teresa Limpo; São Luís CastroArtigo em Revista Científica Internacional
2021Análisis de una encuesta sobre la enseñanza de la escritura en la educación obligatoria: prácticas y variables del profesorado = Analysis of a survey on the teaching of writing in compulsory education: teachers' practices and variablesRut Sanchez-Rivero; Rui Alves; Teresa Limpo; R. FidalgoArtigo em Revista Científica Internacional
2021Anxiety in heart failure patients: its association with depression, cognition, personality, and quality of lifeTatiane Fidelis; Ana Paula Azzam; Andreia Nunes; Teresa Limpo; Emília Moreira; Sónia Martins; José Silva Cardoso; Lia Fernandes; São Luís CastroArtigo em Revista Científica Internacional
2013Children's high-level writing skills: development of planning and revising and their contribution to writing qualityTeresa Limpo; Rui Alves; Raquel FidalgoArtigo em Revista Científica Internacional
2018Design principles for teaching effective writingCarolina Cordeiro; Teresa LimpoArtigo em Revista Científica Internacional
2019Development and validation of a portuguese questionnaire to evaluate knowledge about heart failureT. Fidelis; A. Azzam; A. Nunes; Teresa Limpo; E. Moreira; J. S. Cardoso; São Luís CastroResumo de Comunicação em Conferência Internacional
2020Development and validation of instruments to measure portuguese third graders' reasons to write and self-efficacyTeresa Limpo; Marisa Filipe; Sofia Magalhães; Carolina Cordeiro; Andreia Veloso; São Luís Castro; Steve GrahamArtigo em Revista Científica Internacional
2018Development of a short measure of writing apprehension: validity evidence and association with writing frequency, process, and performanceTeresa LimpoArtigo em Revista Científica Internacional
2019Do executive functions contribute to writing quality in beginning writers?: a longitudinal study with second gradersCarolina Cordeiro; Teresa Limpo; Thierry Olive; São Luís CastroArtigo em Revista Científica Internacional
2021Editorial: spelling across orthographiesTeresa Limpo; Naymé Salas; Marie Van Reybroeck; São Luís CastroArtigo em Revista Científica Internacional
2022Effectiveness of automated writing evaluation systems in school settings: a systematic review of studies from 2000 to 2020Andreia Nunes; Carolina Cordeiro; Teresa Limpo; São Luís CastroArtigo em Revista Científica Internacional
2018Effects of age, gender, and personality on individuals' behavioral intention to use health applicationsAndreia Nunes; Teresa Limpo; São Luís CastroArtigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
2018Effects of planning strategies on writing dynamics and final textsTeresa Limpo; Rui AlvesArtigo em Revista Científica Internacional
2023Effects of SRSD writing interventions in grade 3: examining the added value of attention vs. transcription training componentsRenata S. Rocha; Inês Soeiro; Sofia Magalhães; São Luís Castro; Teresa LimpoArtigo em Revista Científica Internacional
2020Effects of the Portuguese Graphogame on reading, spelling, and phonological awareness in second graders struggling to readLénia Carvalhais; Teresa Limpo; Ulla Richardson; São Luís CastroArtigo em Revista Científica Internacional
2021Escrita à mão: depois de aprender, é preciso praticarTeresa LimpoPublicação Didática
2013Eu sou escritor: um programa para promover a autorregulação da escritaTeresa Limpo; Rui A. AlvesCapítulo ou Parte de Livro
2018Examining potential sources of gender differences in writing: the role of handwriting fluency and self-efficacy beliefsCarolina Cordeiro; São Luís Castro; Teresa LimpoArtigo em Revista Científica Internacional