Browsing by Author Marisa Filipe

Jump to: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
or enter first few letters:  
Showing results 1 to 17 of 17
Issue DateTitleAuthor(s)Type
2012Aquisição prosódica entre os 4 e os 18 anos de idadeMarisa Filipe; Selene Vicente; Sónia FrotaArtigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
2022Assessment of 'cool' and 'hot' executive skills in children with ADHD: the role of performance measures and behavioral ratingsAndreia Veloso; Selene Vicente; Marisa FilipeArtigo em Revista Científica Internacional
2018Atypical preference for infant-directed speech as an early marker of autism spectrum disorders?: a literature review and directions for further researchMarisa Filipe; Linda Watson; Selene Vicente; Sónia FrotaArtigo em Revista Científica Internacional
2020Development and validation of instruments to measure portuguese third graders' reasons to write and self-efficacyTeresa Limpo; Marisa Filipe; Sofia Magalhães; Carolina Cordeiro; Andreia Veloso; São Luís Castro; Steve GrahamArtigo em Revista Científica Internacional
2020Effectiveness of cognitive training for school-aged children and adolescents with attention deficit/hyperactivity disorder: a systematic reviewAndreia Veloso; Selene Vicente; Marisa FilipeArtigo em Revista Científica Internacional
2019Executive functions and pragmatics in children with high-functioning autismMarisa Filipe; Andreia Veloso; Sónia Frota; Selene VicenteArtigo em Revista Científica Internacional
2019Executive functions and prosodic abilities in children with high-functioning autismMarisa Filipe; Sónia Frota; Selene VicenteCapítulo ou Parte de Livro
2020Executive functions predict literacy and mathematics achievements: the unique contribution of cognitive flexibility in grades 2, 4, and 6Sofia Magalhães; Luísa Carneiro; Teresa Limpo; Marisa FilipeArtigo em Revista Científica Internacional
2021Exploring the effects of meditation techniques used by mindfulness-based programs on the cognitive, social-emotional, and academic skills of children: a systematic reviewMarisa Filipe; Sofia Magalhães; Andreia Veloso; Ana Filipa Costa; Lúcia Ribeiro; Patrícia Araújo; São Luís Castro; Teresa LimpoArtigo em Revista Científica Internacional
2020Eyes or mouth?: exploring eye gaze patterns and their relation with early stress perception in european portugueseMarisa Cruz; Joseph Butler; Cátia Severino; Marisa Filipe; Sónia FrotaArtigo em Revista Científica Internacional
2017Prosodic development in european portuguese from childhood to adulthoodMarisa Filipe; Sue Peppé; Sónia Frota; Selene VicenteArtigo em Revista Científica Internacional
2016Prosody in portuguese children with high-functioning autismMarisa Filipe; Sónia Frota; Adrienne Villagomez; Selene VicenteCapítulo ou Parte de Livro
2016Reabilitação cognitiva no TCE: estudo de casoVera Fernandes; Helena Moreira; Marisa Filipe; Selene VicenteArtigo em Livro de Atas de Conferência Nacional
2019Reasons to write in grade 6 and their association with writing qualityRenata S. Rocha; Marisa Filipe; Sofia Magalhães; Steve Graham; Teresa LimpoArtigo em Revista Científica Internacional
2020Spelling performance of portuguese children: comparison between grade level, misspelling type, and assessment taskSofia Magalhães; Ana Mesquita; Marisa Filipe; Andreia Veloso; São Luís Castro; Teresa LimpoArtigo em Revista Científica Internacional
2011Teste de Competências Prosódicas para falantes do português europeuMarisa Filipe; Selene VicenteArtigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
2020The link between executive functions and literacy: introductionMarisa Filipe; São Luís Castro; Teresa LimpoArtigo em Revista Científica Internacional