Browsing by Author Mariana Sousa

Jump to: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
or enter first few letters:  
Showing results 1 to 15 of 15
Issue DateTitleAuthor(s)Type
2011A parentalidade na perspectiva da criança: a Entrevista de Avaliação das Representações das Crianças acerca das Figuras Parentais (EARCFP)Orlanda Cruz; Mariana SousaArtigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
2016A relação entre as representações acerca das figuras parentais e as competências sociais em crianças maltratadas e não maltratadasMariana Sousa; Orlanda CruzArtigo em Revista Científica Internacional
2013A triadic model for learning disabilitiesDiana Alves; Mariana Sousa; Margarida Henriques; Marina Serra de LemosResumo de Comunicação em Conferência Internacional
2020A triadic model of intervention with students with learning disabilities: a case studyDiana Alves; Mariana Sousa; Stephanie Rowcliff; Margarida Henriques; Marina Serra de LemosArtigo em Revista Científica Nacional
2023Academic performance in institutionalized and noninstitutionalized children: the role of cognitive ability and negative labilityMariana Sousa; Manuela Peixoto; Orlanda Cruz; Sara CruzArtigo em Revista Científica Internacional
2017As emoções autoconscientes nas narrativas infantis: contributos da abordagem narrativaMariana Sousa; Orlanda CruzArtigo em Revista Científica Internacional
2010As narrativas das crianças institucionalizadas: a experiência de maus-tratos e a construção dos modelos representacionaisMariana Sousa; Orlanda CruzArtigo em Livro de Atas de Conferência Nacional
2019Attention deficit hyperactivity disorder and learning disabilities in school aged children: case studyDiana Alves; Mariana Sousa; S. Martins; Margarida HenriquesResumo de Comunicação em Conferência Internacional
2023Cognitive flexibility and academic performance of children in care and children from a community sample: the contrasting mediator effect of task persistenceMariana Sousa; Célia Sofia Moreira; Orlanda Cruz; Sara CruzArtigo em Revista Científica Internacional
2016Emotional and social skills and academic performance: a triadic model for intervention in learning disabilitiesDiana Alves; Mariana Sousa; Margarida Henriques; Marina Serra de LemosResumo de Comunicação em Conferência Internacional
2017Expressividade emocional da criança e expressividade emocional atribuída às personagens nas narrativas das crianças maltratadas e não maltratadasMariana Sousa; Orlanda CruzArtigo em Revista Científica Nacional
2018How do children deal with socio-moral conflicts?: self-conscious emotions and conflict resolution in the narratives of institutionalized and noninstitutionalized children = Comment les enfants traitent-ils les conflits socio-moraux?: les émotions auto-conscientes et la résolution des conflits dans les descriptions denfants institutionnalisés pour maltraitance et non institutionnalisésMariana Sousa; Orlanda CruzArtigo em Revista Científica Internacional
2023The relationship between temperament characteristics and emotion regulation abilities in institutionalized and noninstitutionalized childrenMariana Sousa; Maria Manuela Peixoto; Orlanda Cruz; Sara CruzArtigo em Revista Científica Internacional
2021The relationship of emotion regulation and negative lability with socioemotional adjustment in institutionalized and non‐institutionalized childrenMariana Sousa; Sara Cruz; Orlanda CruzArtigo em Revista Científica Internacional
2019Xeque in & out: an intervention proposal for children and adolescents with ADHDS. Rowcliffe; M. Moreira; B. Pinto; Mariana Sousa; S. Martins; T. Rocha; M. Reis; Diana AlvesResumo de Comunicação em Conferência Internacional