Browsing by Author Joana Cruz

Jump to: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
or enter first few letters:  
Showing results 1 to 12 of 12
Issue DateTitleAuthor(s)Type
2024Assessment of math abilities before school entry: a tool developmentJoana Cruz; Diana Alves; Marisa Carvalho; Sofia Abreu Mendes; Bruna Rodrigues; Irene CadimeArtigo em Revista Científica Internacional
2009Case-study on lime stabilization of soils for tracks: circuito de velocidad de Los ArcosJoana Cruz; Eduardo Manuel Fortunato; António Joaquim Pereira Viana da Fonseca; M. López-BachillerLivro de Atas de Conferência Internacional
2023Covid-19: dos constrangimentos às oportunidades na promoção da leituraJoana Cruz; Sofia Mendes; Sofia Marques; Diana Alves; Irene CadimeArtigo em Outras Revistas
2023Development of a group emergent literacy screening toolJoana Cruz; Sofia Mendes; Sofia Marques; Diana Alves; Irene CadimeArtigo em Revista Científica Internacional
2023Educating for participatory active citizenship: an example from the ecological activist fieldJoana Cruz; Carla Malafaia; José Eduardo Silva; Maria Rovisco; Isabel MenezesArtigo em Revista Científica Internacional
2022Face-to-face versus remote: effects of an intervention in reading fluency during COVID-19 pandemicJoana Cruz; Sofia Abreu Mendes; Sofia Marques; Diana Alves; Irene CadimeArtigo em Revista Científica Internacional
2023Fluency training for struggling readers: examining the effects of a Tier-2 intervention in third gradersJoana Cruz; Sofia Mendes; Diana Alves; Sofia Marques; Irene CadimeArtigo em Revista Científica Internacional
2009Mechanical characteristics of lime treated soil used on road subgrade layers in Portugal - two case studiesJoana Cruz; Eduardo Manuel Fortunato; António Joaquim Pereira Viana Da Fonseca; Paulo BarrosLivro de Atas de Conferência Internacional
2021Promoção da fluência de leitura em tempos de pandemiaJoana Cruz; Diana Alves; Sofia Mendes; Sofia MarquesArtigo em Outras Revistas
2022Remote teaching practices and learning support during COVID-19 lockdowns in Portugal: were there changes across time?Diana Alves; Sofia Marques; Joana Cruz; Sofia Abreu Mendes; Irene CadimeArtigo em Revista Científica Internacional
2024School psychologists' training to support inclusive education in Portugal: trainers' perspectives of opportunities, challenges, and improvementsMarisa Carvalho; Rosário Serrão; Helena Azevedo; Joana Cruz; Diana Alves; Cristina Martins; Elisabete Marques; Marisa Fonseca; Nuna Tormenta; Teresa de Jesus; Sofia RamalhoArtigo em Revista Científica Internacional
2015Thèatre de l'opprimé comme mèthodologie d'interventionJoana Cruz; Joaquim Luís CoimbraArtigo em Livro de Atas de Conferência Internacional