Browsing by Author Gil Nata

Jump to: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
or enter first few letters:  
Showing results 1 to 20 of 24  next >
Issue DateTitleAuthor(s)Type
2018A eficácia dos programas de educação compensatória nos resultados escolares: análise do programa nacional português de educação compensatória ao longo de 13 anosHélder Ferraz; Tiago Neves; Gil NataArtigo em Revista Científica Internacional
2018A emergência e evolução da educação compensatória na teoria e na prática: fragilidades e possibilidadesHélder Ferraz; Tiago Neves; Gil NataArtigo em Revista Científica Nacional
2015A poética do eu e a vida como obra de arte: análise da psicoterapia narrativa à luz de M. FoucaultPaulo Jesus; Gil NataCapítulo ou Parte de Livro
2013Acesso ao ensino superior: necessidade de regulação e de correção de injustiçasGil Nata; Maria João Pereira; Tiago NevesArtigo em Outras Revistas
2018Case studies of promising parentand familyfocused support programmesFranziska Cohen; Mareike Trauernicht; Joana Cadima; Gil Nata; Katharina Ereky-Stevens; Martine Broekhuizen; Ryanne Francot; Yvonne AndersRelatório Técnico
2010Ciclos de vida e atitudes perante a vida: satisfação com a vida, religiosidades e redes de relações sociaisGil Nata; Isabel MenezesCapítulo ou Parte de Livro
2020Differentiating hypoglycemia awareness status from hypoglycemia experience in tools for measuring impaired awareness of hypoglycemiaEduardo Sepúlveda; Rui Poínhos; Gil Nata; Carvalho, Davide; João Sérgio Neves; Daniela Seixas; Pratik Choudhary; Selene Vicente; Stephanie A. AmielArtigo em Revista Científica Internacional
2020Elaboration of countertransference experience and the workings of the working allianceJoão Barreto; Gil Nata; Paula Mena MatosArtigo em Revista Científica Internacional
2021Elementary school children's perspectives on distributive justice in tradeSofia Guichard; Gil Nata; Joana CadimaArtigo em Revista Científica Internacional
2013Escolas privadas são "generosas" na atribuição de notasTiago Neves; Maria João Pereira; Gil NataArtigo em Outras Revistas
2019Has the portuguese compensatory education program been successful in reducing disadvantaged schools' performance gaps?: a 15-year quantitative analysis of national examsHélder Ferraz; Tiago Neves; Gil NataArtigo em Revista Científica Internacional
2014Head teachers' perceptions of secondary school rankings: their nature, media coverage and impact on schools and the educational arenaTiago Neves; Maria João Pereira; Gil NataArtigo em Revista Científica Internacional
2020Integrative report: professionals and organisationsPauline Slot; Gil NataRelatório Técnico
2018Internet survey among staff working in formal and informal (education) sectors in ten European countriesPauline Slot; Bodine Romijn; Joana Cadima; Gil Nata; Olga WyslowskaRelatório Técnico
2020Literature review on early childhood education and care for children under the age of 3Joana Cadima; Gil Nata; Sílvia Barros; Vera Coelho; Clara BarataLivro
2010O suporte a direitos de minorias culturais e o desenvolvimento moralGil Nata; Isabel MenezesArtigo em Livro de Atas de Conferência Nacional
2012One dimensional school rankings: a non-neutral device that conceals and naturalizes inequalitiesTiago Neves; João Pereira; Gil NataArtigo em Revista Científica Internacional
2017Parent and family focused support to increase educational equality: central assumptions and core conceptsYvonne Anders; Joana Cadima; Maria Evangelou; Gil NataRelatório Técnico
2019Parent- and family-focused support in Portugal: context and analysis of services/programs from an equity perspectiveGil Nata; Joana CadimaArtigo em Revista Científica Internacional
2011Rankings escolares e desigualdadesMaria João Pereira; Tiago Neves; Gil Nata; Pedro TeixeiraArtigo em Livro de Atas de Conferência Internacional