Browsing by Author Catarina Grande

Jump to: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
or enter first few letters:  
Showing results 1 to 20 of 76  next >
Issue DateTitleAuthor(s)Type
2022A adversidade na infância: o papel da Intervenção PrecoceCatarina GrandePublicação Didática
2017A avaliação em intervenção precoce: avaliação autênticaCatarina GrandePublicação Didática
2021A caminhar para uma escola inclusiva em Portugal: os desafios sentidos pelos profissionais dos contextos educativosDébora Carolina Abreu; Catarina GrandeArtigo em Revista Científica Internacional
2017A experiência do bebé na creche: perceções de mães e de educadoras no período de transição do contexto familiar para a crecheCatarina Grande; Inês Brandão Nunes; Joana Cadima; Sílvia BarrosArtigo em Revista Científica Nacional
2016A short form of the neonatal intensive care unit family needs inventoryElisabete Alves; Severo M; Mariana Amorim; Catarina Grande; Susana SilvaArtigo em Revista Científica Internacional
2017Abordagem biopsicossocial ao processo de avaliação intervenção: o contributo da CIF CJCatarina GrandePublicação Didática
2021Actions and reactions to obstetric violence: a qualitative study about waterbirthJoyce da Costa Silveira de Camargo; Régia Cristina Oliveira; Andiara Rodrigues de Souza; Kelly Cristina Máxima Pereira Venâncio; Vitória Karen Raimundo; Manuela Néné; Catarina GrandeArtigo em Revista Científica Internacional
2019Análise do texto "Historical developments and trends in pediatric psychology"Catarina GrandePublicação Didática
2021ArtiCULan: art, time, culture, language: education through the arts in multilingual primary schoolsKaren Reekmans; Carla Swerts; Kris Nauwelaerts; Joana Cadima; Catarina Grande; Diana Alves; Elisa Ramón Molina; Fabiola Ubani; Daniela Cecic Mladinic; Ivalla Ortega-Barrera; Tuncer Can; Fehime Nihal Kuyumcu; Irfan SimsekPublicação Didática
2018Beyond diagnosis: the relevance of social interactions for participation in inclusive preschool settingsAna Isabel Pinto; Catarina Grande; Vera Coelho; Susana Castro; Mats Granlund; Eva Björck-kessonArtigo em Revista Científica Internacional
2021Bridges are devices that unite: project descriptionCatarina Grande; Joana Cadima; Sílvia BerenyCapítulo ou Parte de Livro
2021Bridging experiences among adultsJoana Cadima; Catarina Grande; Joanna Pekala; Kamila Wichroswka; Raija Raittila; Geert De RaedemaekerCapítulo ou Parte de Livro
2008Cantinho da igualdadeAna Isabel Pinto; Catarina Grande; Cristina Cavalheiro; Daniela Carmo; Isabel Macedo Pinto; Marina Mendonça; Marisa Matias; Teresa LealCapítulo ou Parte de Livro
2008Caracterização dos estilos interactivos das educadoras dos apoios educativos em contexto de creche e de jardim-de-infânciaCatarina Grande; Ana Isabel PintoArtigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
2014Conceito de envolvimento da criança em contexto pré-escolar: Estudo do envolvimento de crianças com e sem necessidades educativas especiais em contextos pré-escolares inclusivosTânia Almeida; Catarina GrandeArtigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
2021Consistency between provision, outcomes and functioning needs in statutory documents for young children with developmental disabilities in EnglandSusana Castro-Kemp; Carolina Gaona; Catarina Grande; Olympia PalikaraArtigo em Revista Científica Internacional
2022Contextos pré-escolares inclusivos: organização do grupo, interações e envolvimentoVera Coelho; Joana Cadima; Catarina GrandeArtigo em Revista Científica Internacional
2022CS49 socioemotional and academic competence at school ageCatarina Grande; Diana Alves; Sousa Gonçalves, J.A.Resumo de Comunicação em Conferência Internacional
2019Desfechos perineais e as variáveis associadas no parto na água e no parto fora da água: estudo transversalJoyce da Costa Silveira de Camargo; Vitor Varela; Fernanda Marçal Ferreira; Christiane Borges do Nascimento Chofakian; Ruth Hitomi Osava; Natalúcia Matos Araújo; Nadia Narchi; Maria Elisabete Santos; Manuela Nené; Catarina GrandeArtigo em Revista Científica Internacional
2018Differences between pre-school children with and without special educational needs functioning, participation, and environmental barriers at home and in community settings: an international classification of functioning, disability, and health for children and youth approachSofia Guichard; Catarina GrandeArtigo em Revista Científica Internacional